اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

حفاظت و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: حفاظت و حراست از منابع طبیعی وظیفه ملی و انسانی و در مجموع همگانی است.

حفاظت و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی عصر امروز در دیدار مدیر جهاد کشاورزی و رئیس منابع طبیعی و کارکنان این اداره به مناسبت هفته منابع طبیعی حفظ منابع طبیعی را از وظایف اصلی هر جامعه‎ای دانست و افزود: از ارزشمندترین سرمایه‌های یک کشور فضای سبز و جنگل محسوب می‎شود که تخریب آن خسارت‎های جبران ناپذیری به همراه دارد.

وی با بیان اینکه معضل تخریب منابع طبیعی باید جدی گرفته شود، گفت: با نگهداری از منابع طبیعی توسعه پایدار امکان‎پذیر است و حفظ منابع طبیعی بدون مشارکت مردم و همراهی دستگاه‎های اجرایی امکان پذیر نیست.

رشیدی افزود: منابع طبیعی علاوه بر اهمیت حیاتی دارای ارزش اقتصادی نیز است، به طوری که بدون آنها اقتصاد دچار تزلزل می‎شود.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردمی است، گفت: فرهنگ حفظ منابع طبیعی در جامعه باید نهادینه شود، چون این موضوع به تمام نسل‎ها تعلق دارد.

رئیس منابع طبیعی پلدختر در ادامه گفت: شهرستان پلدختر دارای تنوع اقلیمی و دارای بیابان‌های وسیع، مراتع بلند، جنگل و زمین‌های کشاورزی با کیفیت است و منابع طبیعی بستر حیات و سرمایه‌های ارزشمندی است که باید در حفظ و حمایت از آن بکوشیم.

سیاوش میرزایی پیرامون برنامه‎های هفته درختکاری افزود: آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت‏کاری از 15 تا 21 اسفندماه موضوع توزیع نهال بین مردم و در حقیقت ارتقاء فرهنگ درختکاری بین مردم انجام می‎شود.

وی از توزیع 80 هزار نهال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بین مردم شهرستان پلدختر خبرداد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نقش مهم مردم در ایجاد و نگهداری فضای سبز اظهار داشت: مردم می‏توانند با کاشت حتی یک نهال این نقش مهم را در توسعه فضای سبز و آبادی کشور ایفا کنند.

انتهای پیام/2304/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول