اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار مرکزی:

حفظ و توسعه منابع طبیعی راه مقابله با مشکلات است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار مرکزی گفت: یکی از اساسی‌ترین راه مقابله با مشکلات و تحریم‌ها حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی است.

حفظ و توسعه منابع طبیعی راه مقابله با مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد رضا عاشوری بعد از ظهر امروز در آیین روز درختکاری و آغاز فاز اول اجرای پروژه کمربند سبز ریلی اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم‌ها و با توجه به اینکه مواد نفتی و فلزات نمی‌توانند مشکلات اساسی چون ملزومات دارویی و غذایی ما را تامین کنند یکی از اساسی‌ترین راه مقابله با مشکلات حفظ و توسعه منابع طبیعی است.

وی بیان کرد: حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار مرکزی تصریح کرد: در سطح کشور 800 نوع گیاه دارویی شناسایی شده است که اگر از نیمی از آن بهره لازم برده شود قطعا در زمینه دارویی موفق‌تر خواهیم بود.

عاشوری خاطر نشان کرد: منابع طبیعی در عرصه اقتصادی علاوه بر تامین غذا و دارو زمانی که مشکل اشتغال وجود دارد می‌تواند کمک شایانی در حل این مشکل اجتماعی کند.

وی با بیان اینکه هر هکتار زمین می‌تواند برای چهار نفر اشتغال ایجاد کند افزود: منابع طبیعی در تامین عدالت اجتماعی نیز بسیار موثر است و در توسعه گردشگری که امروزه صنعت گردشگری محور توسعه جوامع محسوب می‌شود نیز می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار مرکزی درخت و جنگل را از سرمایه‌های ملی و بین‌المللی هر کشور عنوان کرد و گفت: در شرایطی که ذخایر زیرزمینی در حال کاهش است حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه ملی است.

عاشوری بر لزوم فرهنگ سازی در سطح عمومی در راستای حفظ و نگهداری و توسعه فضاهای سبز و درختکاری تاکید کرد و افزود: حفظ بقای انسان در گرو تامین غذا و دارو است.

در پایان این مراسم از 9 نفر از برندگان مسابقه دو همگانی در رده‌های سنی 40 تا 50‌ سال و 50 تا 60 سال و گروه سنی 60 سال به بالا که به مناسبت اولین روز درختکاری برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول