اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌رضوی خبر داد

بهره‌برداری از 31 پروژه آبخیزداری خراسان‌رضوی در هفته منابع طبیعی

خبرگزاری فارس:مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌رضوی گفت: در هفته منابع طبیعی 31 پروژه آبخیزداری خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 31 پروژه آبخیزداری خراسان‌رضوی در هفته منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن تقوایی ظهر امروز در مراسم روز درختکاری در مسجد حضرت زهرا مشهد اظهار کرد: هدف از هفته درختکاری ترویج این فرهنگ است و خوشبختانه در حال حاضر درختکاری جایگاه خود را در جامعه به دست آورده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی افزود: شهرداری حرکت‌های خوبی را برای فضای سبز شهری انجام داده و با برگزاری مراسم‌های مختلف سبب مشارکت مردم در این امر شده است.

تقوایی خاطرنشان کرد: از نگاه دینی در قرآن بیش از 800 آیه در مورد اهمیت گیاه آمده است و خداوند از انسان و گیاه به عنوان سجده کننده نام برده که نشان‌ از تقدس آن دارد.

وی تصریح کرد: سرانه دو هزار مترمربع فضای سبز به اعضای هر یک نفر در خراسان‌رضوی است که این آمار در کشور زیر 2 هزار متر و در جهان 8 هزار متر مربع اعلام شده است؛ و طبق برنامه پنجم توسعه سرانه جنگل به ازای هر یک نفر 1.7 هکتار پیش‌بینی شده و با برنامه‌ریزی در این راستا می‌خواهیم به 2 هزار و 500 متر مربع برسیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی یادآور شد: در دهه فجر 30 پروژه آبخیزداری به بهره‌برداری رسید و 31 پروژه دیگر نیز در هفته منابع طبیعی افتتاح می‌شود.

تقوایی یادآور شد: امسال 3 میلیون اصله درخت تولید شد که یک میلیون آن توزیع شده و یا در حال توزیع است.

در ادامه محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آلودگی هوا را نمی‌توان انکار کرد و برای جلوگیری از آن برنامه‌ریزی در فرودگاه‌ها و صنایع و ماشین‌آلات انجام می‌شود اما روز به روز این آلودگی افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نیاز امروز بشر به اکسیژن برای ادامه حیات انکارناپذیر است و اگر اکسیژن نباشد اختلالاتی مانند خستگی، بی‌حوصلگی، بی‌قراری در فرد ایجاد می‌شود.

شبستری خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌های ریوی و قلبی منشا کمبود اکسیژن دارد و می‌توان با درختکاری و ایجاد فضای سبز این مشکل را برطرف کرد و هر فرد به عنوان شهروند می‌تواند با کاشتن درخت در محیط اطراف خود از آلودگی هوا جلوگیری کند

وی یادآور شد: حدود 140 هکتار زمین در بلوار شهید فکوری وجود دارد که مقرر شده بود این مکان مسکونی و تجاری باشد و در حال حاضر این منطقه به شهرک دانش سلامت تبدیل شده و 50 هکتار آن پارک سلامت شده است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/70022/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول