اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

‌ملت ایران مخالفان رهبری را به ‌زباله‌دان تاریخ می‌سپارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با بیان اینکه ‌ملت ایران مخالفان با رهبری را به ‌زباله‌دان تاریخ می‌سپارند، گفت: ‌دست‌هایی در کار است که عنصر اصلی حکومت ما را کمرنگ کند‌.

‌ملت ایران مخالفان رهبری را به ‌زباله‌دان تاریخ می‌سپارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر سفارش به تقوا را با بخشی دیگر از خطبه 191 نهج‌البلاغه آغاز کرد و اظهار داشت: در این قسمت خطبه، حضرت علی (ع) به سرنوشت دنیاپرستان اشاره کرده و می‌فرماید هنگامی که فرمان مرگشان صادر می‌شود، دژهای محکم صاحبان خود را تسلیم می‌کنند و خانه‌هایشان آنان را بیرون می‌افکنند.

وی در ادامه به مناسبت فرا رسیدن سال جدید به مسئله زندگی به سبک اسلامی اشاره کرد‌ و در مورد حقوق همسایگی به ایراد سخن پرداخت‌ و افزود: یکی از امتیازات اسلام بر سایر ادیان و مکاتب این است که به علاقه و محبت و همبستگی بین انسان‌ها اهمیت زیادی داده و سعی کرده تا بین آنها ‌ارتباط‌ عاطفی قوی برقرار و زندگی و برخورد آنها توام به مهر و عطوفت متقابل باشد.

 رحیمی در ادامه به روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و بیانات رهبری اشاره کرده و افزود: خدا را شکر می‌کنیم که به برکت اسلام نگذاشت خون شهیدان ما پایمال و ضایع شود.

وی افزود: این عزتی که امروزه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دارند به برکت همین خون‌ها است و اگر ما امروزه در اوج عزت قرار گرفته و با حرکت عظیمی به سمت سازندگی کشور می‌رویم و این همه کارهای بزرگ انجام داده و می‌دهیم مدیون خون شهداست.

 رحیمی ادامه داد: اگر ما در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی این قدر پیشرفت کرده‌ایم مرهون فداکاری آن کسانی است که در بحرانی‌ترین روزها و سخت‌ترین آزمون‌ها سینه‌هایشان را سپر کردند و در مقابل خطر ایستادند و هوشیارانه و صبورانه مقاومت کردند و جنگیدند.

وی به سیزدهمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری و بیانات بسیار مهم رهبری در دیدار اعضای ‌خبرگان رهبری اشاره کرد‌ و گفت: ما بارها گفته‌ایم و تجربه کرده‌ایم در هر جایی که دست خودمان را به راهبر واقعی و گوشمان را به بیانات رهبری سپرده‌ایم و به آن عمل کرده‌ایم هیچ موقع پشیمان نشده‌ایم.

خطیب جمعه ابهر افزود: بیانات رهبری برای جامعه ما به عنوان فصل‌الخطاب و قانون و روش‌های هدایتی است و با اطاعت‎پذیری دقیق از ولایت ان‌شاء‌الله در دنیا و آخرت روسفید خواهیم ماند و اگر ما به گذشته نیز برگردیم می‌بینیم که حداقل نصف احکام فقهی دینی ما تعطیل بود و امام آمد نصف فقه را احیا کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین خدمت امام به فقه این بود که ثابت کرد بیشتر ابواب فقه مربوط به مسائل سیاسی و اجتماعی است و باید جامعه را فقه سیاسی و اجتماعی اداره کند و لذا ولایت فقیه مهجور و مستور در کتاب‌ها را بیرون کشید و به عرصه جامعه کشاند و خود این لباس فقاهت و عدالت را به تن کرد و جامعه را به طرف اسلامی بودن سوق داد.

 رحیمی افزود: امام ثابت کرد که حفظ نظام اسلامی از نماز واجب‌تر است، امروزه دنیا حکومت ما را به حکومت ولایت فقیه می‌شناسد.

وی با بیان اینکه مع‌الاسف دست‌هایی در کار است که این عنصر اصلی حکومت ما را کمرنگ کند، تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم که کسی فکر کند رقیب رهبری است و در عرض هم هستند و تلاش کند او را از صحنه خارج کند و ما چنین اشخاصی را از صحنه دور کرده و به زباله‌دان تاریخ می‌سپاریم.

انتهای پیام/2308/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول