اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تاکستان خبر داد

معرفی 543 طرح توسعه کشاورزی در تاکستان

خبرگزاری فارس: فرماندار تاکستان از معرفی 543 طرح کشاورزی در شهرستان تاکستان خبر داد.

معرفی 543 طرح توسعه کشاورزی در تاکستان

علی اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 جلسه در قالب جلسات کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان تاکستان برگزار شده است.

فرماندار تاکستان پیرامون دستاورد‌های برگزاری جلسات کارگروه کشاورزی تاکستان افزود: دستاورد برپایی این جلسات معرفی 543 طرح کشاورزی در این شهرستان است.

وی عنوان کرد: از 543 طرح معرفی شده 527 طرح مورد تأیید قرار گرفته است.

فرماندار تاکستان ادامه داد: شاخص تعدادی طرح‌های معرفی شده شهرستان تاکستان نیز بالغ بر 54 درصد مجموع طرح‌های ارایه شده استان قزوین است.

اکبریان تصریح کرد: تنوع بالای طرح‌های مورد تصویب در کارگروه کشاورزی تاکستان نشان از تلاش و همت مسئولان شهرستانی در تحقق امر کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: حمایت از مرغداری‌های نیمچه گوشتی، کارخانه‌های بسته‌بندی کشمش، تولید و پرورش قارچ خوراکی، پرواربندی، گاوداری، استخر ذخیره ‌آب و  داربستی کردن انگور جزو طرح‌های تصویب شده در کارگروه کشاورزی این شهرستان در سال جاری بوده است.

فرماندار تاکستان ابراز داشت: از لحاظ ریالی سهم طرح‌های کشاورزی شهرستان تاکستان بالغ بر 24 درصد از مجموع کل طرح‌های استان قزوین بوده است.

اکبریان عنوان کرد: از میزان طرح‌های تصویب شده کشاورزی تاکستان از ابتدای سال جاری 305 طرح در نهایت به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی عنوان کرد: این میزان عقد قرارداد طرح‌های کشاورزی تاکستان معادل 55 درصد مجموع طرح‌های کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری بوده است.

فرماندار تاکستان بیان کرد: میزان طرح‌های به قرارداد رسیده نیز معادل 176 میلیون و 121 میلیون ریال بوده است که برابر با 33 درصد مجموعه طرح‌‌های عقد شده استان قزوین بوده که از ظرفیت بالای این بخش در شهرستان تاکستان حکایت دارد.

اکبریان ادامه داد: همچنین حجم بیشتری از تسهیلات تصویب شده در قالب توسعه مرغداری‌های نیمچه گوشتی بوده است.

وی پیرامون میزان دریافت تسهیلات توسعه مرغداری‌ها در بخش‌های چهارگانه شهرستان تاکستان افزود: این میزان تسهیلات در شهر تاکستان معادل یک‌هزار و 140 میلیون و 53 میلیون ریال بوده است.

فرماندار تاکستان اذعان داشت: در بخش اسفرورین نیز پنج هزار و 340 میلیون ریال از این نوع تسهیلات پرداخت شده است.

اکبریان ادامه داد: همچنین 12 هزار و 370 میلیون ریال در بخش خرمدشت برای توسعه مرغداری‌های نیمچه گوشتی پرداخت شده است.

وی افزود: مجموع تسهیلات تصویب شده شهرستان تاکستان در بخش توسعه مرغداری‌های نیمچه گوشتی نیز در مجموع 131 هزار و 763 میلیون ریال بوده است.

فرماندار تاکستان داربستی کردن باغ‌های انگور را از دغدغه‌های مسئولان در شهرستان تاکستان عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری برای 25 هزار هکتار از اراضی این شهرستان تسهیلات پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: میزان تسهیلات تصویب شده بخش داربستی کردن انگور تاکستان نیز بالغ بر 596 میلیون ریال بوده است.

اکبریان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود بخش انگور در شهرستان تاکستان امیدواریم تا با ترویج بهتر روش‌های نوین کشاورزی در این شهرستان، باغداران بیشتری برای استقبال و استفاده از این تسهیلات معرفی شده و شاهد شکوفایی باغستان‌های انگور شهرستان تاکستان باشیم.

انتهای پیام/77005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول