اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

تصویب 22 میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه کشاورزی همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: طی امسال میزان اعتبارات طرح‌های توسعه کشاورزی شهرستان همدان 17 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که با تلاش کارگروه طرح توسعه کشاورزی به 22 میلیارد رسیده است.

تصویب 22 میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه کشاورزی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه کار جمعی در بحث کشاورزی شهرستان همدان به صورت منسجم شکل گرفته، اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات بانکی و واگذاری اراضی مستعد کشاورزی همکاری خوبی بین جهاد کشاورزی، بانک‌های عامل، منابع طبیعی و دیگر اعضای کارگروه ایجاد شده است.

وی افزود: در قسمت تسهیلات از 17 میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص یافته به جز صندوق توسعه کشاورزی، 14 میلیارد و 900 میلیون تومان در قالب طرح‌هایی به بانک‌های عامل معرفی شده است.

فرماندار همدان در ادامه سخنانش تصریح کرد: 13 میلیارد و 600 میلیون تومان از طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل در دست بررسی است که از این مبلغ 7 میلیارد آن عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به اینکه تا هفته آینده این مبلغ به 13 میلیارد و 500 میلیون ریال می‌رسد، گفت: در این زمینه تعداد 308 نفر اشتغالزایی داشته‌ایم.

قهرمانی‌مطلق بیان داشت: در زمینه صندوق توسعه نیز در سال 90، پنج طرح با اعتبار 4 میلیارد و 260 میلیون تومان داشته‌‌ایم که این رقم در سال 91 به 11 میلیارد و 900 میلیون برای تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده که امید است با حرکت خوب در این راستا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

وی به توسعه آبزی‌پروری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه آبزی‌پروری باعث ارزش افزوده و ارزش صادرات می‌شود موافقت‌هایی در راستای توسعه این طرح صورت گرفته است.

فرماندار همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه هفته منابع طبیعی را در پیش رو داریم، 50 هزار نهال برای کاشت در روز درختکاری در راستای کمک به سرسبزی استان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان بارش در همدان 113 میلی‌لیتر بوده است، افزود: میزان بارش در مقایسه با سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته که این امر یک هشدار برای مجموعه کشاورزان در بحث سن به شمار می‌رود و باید مدیریت خوبی در این زمینه انجام شود.

قهرمانی مطلق در پایان سخنانش با اشاره به سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی خاطرنشان کرد: علاوه بر سهمیه مشخص شده با اعلام نیاز کشاورزان نیز سهمیه اضافی به آنان پرداخت می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/2499/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول