اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

اشتباه در کارشناسی موجب تحمیل هزینه به ملت می‌شود/ تجدیدنظر در شیوه کارشناسی طرح‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تجدیدنظر در شیوه کارشناسی طرح‌های کشاورزی، گفت: قابل قبول نیست که در گذشته نظر کارشناسی بر موضوعی قرار گرفته باشد و امروز معلوم شود که اشتباه شده است.

اشتباه در کارشناسی موجب تحمیل هزینه به ملت می‌شود/ تجدیدنظر در شیوه کارشناسی طرح‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری  آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جلسه مشترک ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان و شهرستان کلیبر، با اشاره به پیشنهاد تغییر کاربری مجتمع گلخانه‌ای کلیبر به مجتمع دامپروری، گفت: باید در زمان بررسی این موضوع، تمام جوانب طرح سنجیده می‌شد تا امروز شاهد این نباشیم که با وجود افراد جویای کار، جهاد کشاورزی اعلام کند که هیچ کس متقاضی فعالیت در مجتمع گلخانه‌ای نیست.

وی افزود: آیا تشکل‌های کشاورزی که در جلسات مختلف از فارغ‌التحصیلان بیکار صحبت می‌کنند، می‌پذیرند که از این فرصت ایجاد شده برای اشتغال این افراد صرف نظر شده و اراضی مجتمع گلخانه‌ای به یک سرمایه‌گذار سپرده شود؟

علیرضابیگی با تاکید بر این که جهاد کشاورزی باید توانایی خود را نشان دهد، افزود: کارگروه کشاورزی با این تغییر کاربری موافقت می‌کند و کار واگذاری اراضی به سرمایه‌گذار مجتمع دامپروری نیز مرحله به مرحله باید انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: انتظار داریم که اعضای کارگروه کشاورزی به ویژه سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دبیر این کارگروه با اشراف بیشتری در جلسات شرکت کنند و از ظرفیت کارگروه بیشترین استفاده را ببرند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این نشست گفت: فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری دارای هویت مستقل است؛ به همین خاطر ناچاریم امکان تشکیل دفاتر پیشخوان اختصاصی خدمات کشاورزی و دامپروری مرتبط با نظام مهندسی کشاورزی را فراهم کنیم و استقلال هویت ویژه‌ای برای آنها در نظر بگیریم.

وی افزود: اصل این اقدام مثبت و قابل تایید است؛ اما جزییات و کیفیت آن باید توسط سازمان جهاد کشاورزی بررسی و مقدمات صدور مجوزهای قطعی برای این اقدام فراهم شود.

در این نشست که نمایندگان تشکل‌های کشاورزی و سرمایه‌گذاران این بخش در کلیبر نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی موارد مطرح شده تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.

واگذاری اراضی مجتمع گلخانه‌ای کلیبر برای احداث گاوداری دو هزار راسی و اعطای 300 میلیارد ریال تسهیلات به این طرح، نهایی شدن واگذاری اراضی پایاب سد ارسباران در منطقه ازبک، تسریع در واگذاری 30 هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین، احداث واحد گلخانه‌ای پنج هکتاری در منطقه جلفا و اعطای تسهیلات کارگروه کشاورزی برای تجهیز و نوسازی 600 هکتار از اراضی منطقه قلی‌بیگلو از مصوبات این نشست بود. 

انتهای پیام/60002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول