اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه توسعه بخش کشاورزی محقق شد

تصویب 41 طرح کشاورزی در بشرویه

خبرگزاری فارس: در کارگروه توسعه بخش کشاورزی بشرویه 41 طرح کشاورزی با اعتبار یک‌میلیارد و 602 میلیون تومان به تصویب اعضای کارگروه رسید.

تصویب 41 طرح کشاورزی در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیر جهاد کشاورزی بشرویه ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای تشکیل این کارگروه 540 طرح به ارزش 16 میلیارد و 210 میلیون تومان مصوب شده است.

علی شفیعی ادامه داد: از این میزان 408 طرح با اعتبار 10 میلیارد و 300 میلیون تومان به بانک عامل معرفی شده و از این تعداد نیز 276 طرح به ارزش 5 میلیارد و 100 میلیون تومان در بانک مصوب و انعقاد قرارداد شده است. 

وی خاطر نشان کرد: از مجموع طرح‌های تصویب شده در کارگروه، تاکنون 10 پرونده با اعتبار یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان از این شهرستان برگشت داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از تصویب 41 طرح کشاورزی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این طرح‌ها در بخش‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی و منابع طبیعی هستند که ارزش این طرح‌ها مبلغ یک‌میلیارد و 602 میلیون تومان برآورد شده است.

شفیعی عنوان کرد: دو آیتم جدید به اولویت‌های پرداخت تسهیلات کارگروه توسعه بخش کشاورزی افزوده شده که شامل احداث و تجهیز مراکز عرضه بهداشتی آبزیان به صورت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی و خرید و تجهیزات ناوگان حمل و نقل آبزیان است و طرح‌هایی که در این زمینه باشد، منابع مالی آن از طریق تسهیلات کارگروه تأمین می‌شود.

رهاسازی 64 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی بشرویه

وی ضمن ارائه گزارشی از بخش شیلات شهرستان اذعان داشت: طی سنوات گذشته احداث استخرهای دومنظوره با کاربرد پرورش ماهی و ذخیره آب آغاز شده و سال گذشته نیز 38 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی و سردابی در این استخرها رهاسازی شد که حدود 30 تا 40 تن در شهرستان ماهی تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه بیان داشت: امسال حدود 64 هزار قطعه بچه ماهی شامل 34 هزار ماهی سردابی و 30 هزار ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی رهاسازی شده است.

شفیعی، غنی شدن آب، تأمین بخشی از نیاز کشاورزان برای آبیاری باغات و مزارع به دلیل وجود املاح و مواد مغذی و کاهش مصرف کود، افزایش تولید گوشت سفید موردنیاز بازار مصرف داخلی و افزایش درآمد کشاورزان را از مزایای احداث استخرهای پرورش ماهی برشمرد.

انتهای پیام/69006/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول