اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی فیروزکوه خبر داد

شناسایی 18 هزار هکتار از اراضی فیروزکوه در طرح توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه از شناسایی 18 هزار هکتار از اراضی بلامعارض شهرستان فیروزکوه به منظور تحقق اهداف طرح توسعه کشاورزی خبر داد.

شناسایی 18 هزار هکتار از اراضی فیروزکوه در طرح توسعه کشاورزی

روح‏الله درویش‏خضری امروز در حاشیه جلسه ستاد طرح توسعه کشاورزی شهرستان فیروزکوه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران افزود: 99 میلیارد ریال تسهیلات در سال 90 از محل مصوبات این ستاد به بانک کشاورزی معرفی و 100 درصد آن جذب شده و علاوه بر آن، بیش از 120 میلیارد ریال تسهیلات در شرف پرداخت است.

درویش‏خضری خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات شناور سال 90 که دیگر شهرستان‏ها موفق به جذب آن‌ها نشدند، مبلغ 70 میلیارد ریال به فیروزکوه اختصاص یافت که برنامه‏ریزی برای جذب آن‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیش‏بینی می‏شود از محل اجرای این طرح‏ها، 421 شغل ایجاد شود که تاکنون 180 شغل مستقیم محقق شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: معرفی متقاضیان به ستاد منوط به استعدادیابی اراضی، ارائه طرح توجیهی، رفع محدودیت تخصیص آب و بلامعارض بودن اراضی است.

وی با اشاره به شناسایی 18 هزار هکتار از اراضی بلامعارض شهرستان به منظور تحقق اهداف این طرح خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، 20 هکتار از اراضی منطقه گورسفید به احداث واحدهای مرغداری و اراضی منطقه کلوار طارس به احداث مجتمع‏های تولید قارچ اختصاص یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: همچنین 300 هکتار از اراضی روستای محمودآباد به کشت انار و 100 هکتار از اراضی روستای سلمان، 400 هکتار از اراضی روستای نجف‏در و چهار هزار هکتار از اراضی روستای مرزداران به پرورش گل محمدی اختصاص می‏یابد.

درویش‏خضری از اختصاص 580 هکتار از اراضی روستاهای اهنز و لزور به پرورش گل محمدی خبر داد و افزود: در آینده‏ای نزدیک و با حضور مسئولان استانی و کشوری، این طرح‏ها به طور رسمی افتتاح می‏شود.

انتهای پیام/2568/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول