اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ملی پدر علم مردم‌شناسی ایران - 4

مهرشاد: تکریم مقامات‌ علمی از شاخه‌های‌‌ توسعه‌ فرهنگی است

خبرگزاری فارس: ‌معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار‌ کرمان گفت‌: یکی از شاخه‌های‌ اصلی برای شناسایی‌ توسعه‌ فرهنگ هر کشور، احترام به مقامات‌ علمی است.

مهرشاد: تکریم مقامات‌ علمی از شاخه‌های‌‌ توسعه‌ فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، کریم مهرشاد پیش از ظهر امروز در بزرگداشت استاد محمود روح‌الامینی، بنیانگذار رشته مردم‌شناسی اظهار داشت: کوهبنان شهری ریشه‌دار با عظمت و دارای ‌مفاخر بسیاری است که موجب عظمت ایران و جهان است.

وی ابراز داشت: بدون شک اگر چگونگی احترام به مفاخر را فرا بگیریم، برای آینده خود گام بلندی بر‌داشته‌ایم؛‌ د‌ر نظام اسلامی‌ این فرهنگ گسترده‌تر شده‌ و شمار دانشمندان‌ روزبه‌روز بیشتر می‌شود‌.

مهرشاد افزود: اگر تا دیروز تنها نام حافظ‌، سعدی، ابوعلی‌سینا برده می‌شد، امروز به برکت جمهوری اسلامی و استادانی که عمر خود را در این کشور سپری کردند، روزبه‌روز بر دانشمندان ایران اسلامی افزوده می‌شود‌.

وی عنوان کرد: یکی از شاخه‌های‌ اصلی برای شناسایی‌ توسعه‌ فرهنگ، احترام به مقامات‌ علمی است و امروز‌ این افتخار را داریم که بر چهره‌های ماندگار و کرسی‌های دانشگاهی افزوده می‌شود‌.

مهرشاد خاطر‌ نشان کرد: با توسعه دانشگاه‌ها‌ و‌ مراکز علمی‌ در نظام ‌جمهوری اسلامی به موضوع علم اهمیت داده‌ می‌شود، امروز ‌به ارزش انسان توجه می‌شود؛ به گونه‌ای که بخشی از هویت ما عالمان هستند که نباید آنها را فراموش کنیم.

وی گفت: باید قدردان کسانی باشیم که ما را در دنیا سربلند کردند و بدانیم رمز ماندگاری، منوط به تلاش خالصانه است که در دل مردم ماندگار شده و جاودان است.  

به گزارش فارس، پیام استاندار کرمان به مناسبت بزرگداشت زنده‌یاد محمود روح‌الامینی نیز در این همایش قرائت شد.

در این پیام آمده است: جایگاه رفیع علم و آگاهی در دین مبین اسلام از چنان جلوه‌ای برخوردار است که انسان در سایه قداست و معنویت آن می‌تواند مسیر سعادت را طی کند و شیفتگان و دلدادگان این وادی بی‌نهایت، روندگان طریق صعود به قله معرفت و شناخت می‌شود‌.

در ادامه این پیام عنوان شده است: زنده‌یاد‌ محمود روح‌الامینی کوهبنانی بنیانگذار رشته مردم‌شناسی در ایران که چند‌ کتاب را به زیور طبع آراسته است و مقاله‌های ارزشمند و اثربخشی در این رشته از وی به چاپ رسیده در زمره این کاروانیان است‌.

در پیام استاندار کرمان آمده است: بزرگداشت زنده‌یاد‌ محمود روح‌الامینی ارج نهادن به ساحت مقدس دانش و دانش‌پروری و احترام به همه‌ محققان‌، عالمان و پژوهشگران است که در عرصه‌های پر‌نشاط علمی‌، فرهنگی‌، اجتماعی و شناساندن ظرفیت‌ها و استعدادهای این مرز و بوم تلاش می‌کنند‌.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول