اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ سعیدی‌کیا پیشنهاد داد

صندوق تامین اجتماعی به جای یارانه‌ دادن توسعه پیدا کند

خبرگزاری فارس: کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ پیشنهاد می‌کنم به جای یارانه صندوق تامین اجتماعی توسعه پیدا کند تا از این طریق رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم آید.

صندوق تامین اجتماعی به جای یارانه‌ دادن توسعه پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد سعیدی‌کیا در جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی کشور ما بسیار زیاد است و در این زمینه تولید، اشتغال، نرخ ارز، ارزش پول ملی و بسیاری از مولفه‌های اقتصادی در سال‌های اخیر افت کرده و این افت مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده که باید به سرعت برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید طوری رفتار کنیم تا مردم در ذهن خود حل مشکلات اقتصادی را یک کار شاق بدانند در حالی که می‌توان با تدبیر درست مشکلات را برطرف کرد و حرکت رو به جلو را توسعه داد.

وزیر سابق دولت احمدی‌نژاد یادآور شد: در سال‌های اخیر در کشور کارهای خوبی انجام شده است اما کافی به نظر نمی‌رسد چرا که برای داشتن اقتصاد خوب باید یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی را انجام داد.

ضعف مدیریت را نباید به گردن تحریم‌ها بیندازیم

سعیدی‌کیا گفت: عده‌ای می‌خواهند ضعف مدیریت خود را به گردن تحریم‌ها بیندازند در حالی که اینگونه نیست و مردم در جریان امور هستند و اصلاح وضعیت اقتصادی نیاز به تدبیر درست دارد چرا که یکی از مشکلات کشور ما این است که دولت در اقتصاد دخالت اجرایی دارد.

وی عنوان کرد: در تمام واگذاری‌ها سرنخ مدیریتی برای خود دولت محفوظ بوده در حالی که دولت باید سیاست‌گذاری،‌ نظارت، هدایت و مدیریت بهینه داشته باشد نه اینکه بخواهد در کارها دخالت کرده و واگذاری‌ها را نیز به نفع خود رقم بزند.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد بیان داشت‌: دولت نباید رقیب بخش خصوصی تلقی شود چرا که وظیفه اصلی دولت نظارت بر بخش خصوصی و هدایت و توانمندی آنهاست تا بتواند در حوزه اقتصادی به رشد و بالندگی برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعیدی‌کیا یکی دیگر از اشکالات ساختاری در اقتصاد کشور را مسئله نفت اعلام کرد و افزود: پول نفت مستقیماً در خزانه رفته و صرف کارهای مختلف می‌شود که این روش به معنای واقعی درست نیست چرا که پول نفت باید در قالب یک صندوق مشخص ذخیره‌سازی شود تا از این محل پول به حوزه کار، تولید و اشتغال توزیع شده و زمینه در‌آمدزایی و ایجاد کار‌آفرینی فراهم شده و از این طریق کشور اقتصادش پویا و توانمند شود.

وی تصریح کرد: تولید‌کنندگان، کار‌آفرینان و صنعتگران ما از این طریق می‌توانند بهتر فضای حرکت و توسعه واقعی را پیدا کنند و از مالیات حاصل از کار، تولید و اشتغال می‌توان به عمران و آبادانی کشور کمک کرد.

وزیر سابق جهاد کشاورزی ادامه داد: دولت با کار و تلاش و جذب اعتماد مردم می‌تواند کارهای ماندگار و اساسی را انجام دهد که نباید در این زمینه قصور و کوتاهی صورت گیرد.

سعیدی‌کیا ابراز داشت: همانطور که از مردم انتظار داریم در حوزه سیاست و حضور در صحنه مشارکت داشته باشند در عرصه تولید، اقتصاد و اشتغال نیز باید به آنها اعتماد کرد و ابزار و امکانات توانمندی را در اختیار آنها گذاشت تا بتوانند در این عرصه موفق عمل کنند.

وی با اعلام اینکه ضریب بیکاری در کشور 11.5 درصد است، تاکید کرد: اگر اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود بستر امن برای زندگی اجتماعی و دوری از جرایم و گناه به وجود می‌آید و در این سال‌ها به رغم آنکه جمعیت رشد کرده است اما از تعداد بیکاران کاسته نشده و همچنان ضریب نرخ بیکاری رو به رشد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر سابق راه و ترابری یکی دیگر از عوامل پویایی اقتصاد کشورمان را کنترل نقدینگی با کنترل تزریق نشدن پول جدید و نقدینگی‌های نو اعلام کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم به جای یارانه صندوق تامین اجتماعی توسعه پیدا کند تا از این طریق رفاه و آسایش بیشتری برای مردم فراهم آید.

انتهای پیام/62001/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول