اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

تغییر کاربری محدوده شهرها مشکل جدی توسعه فضا سبز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تغییر کاربری در محدوده شهرها را یکی از مشکلات جدی سد راه توسعه فضاهای سبز در شهرهای استان اعلام کرد.

تغییر کاربری محدوده شهرها مشکل جدی توسعه فضا سبز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهمن اسکندری بعدازظهر امروز در نشست تخصصی با کارشناسان و مسئولان فضاهای سبز شهرداری‌های استان اظهار داشت: طبق قانون بند «ج 147» قانون برنامه این عرصه‌ها در اختیار شهرداری‌هاست.

به گفته وی تا زمانی که شهرداری در ‌ارتباط‌ با در اختیار گرفتن این عرصه‌ها پیشگام نشود، مجبوریم به بخش خصوصی و سرمایه‌گذران این طرح‌ها را واگذار کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه نبود شناخت محدوده شهرها از سوی شهروندان موجب شده تا سودجویان از خلاء به وجود آمده سوء‌استفاده کنند.

وی تشکیل کار‌گروه در ارتباط با منابع طبیعی برای شناسایی محدوده‌ قانونی و ایجاد کمربند حفاظتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: با اجرای این طرح مهم اراضی ملی و مردمی تعیین تکلیف می‌شود که ماحصل آن در توسعه فضای سبز و افزایش سرانه تاثیرگذار خواهد بود.

اسکندری انتخاب گونه‌های متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی را متذکر شد و گفت: ما این آمادگی را داریم که با توجه به نیاز سازمان پارک‌ها و فضای سبز گونه‌های جنگلی را تولید کنیم.

گفتنی است، برگزاری مراسم نهالکاری در اراضی قره چفت طارم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، برگزاری مراسم تجلیل از همیاران نمونه استان، تجلیل از بازنشستگان، پاکسازی محیط پارک‌های جنگلی، اعزام کارشناسان به مساجد و نشست ائمه جماعات، برگزاری مراسم کاشت نهال و برگزاری مسابقات فرهنگی از برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته منابع طبیعی اجرایی می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی جوامع محلی در استان، برگزاری جلسه هم‌اندیشی انتخاب حوزه الگویی توانمندسازی، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و یگان حفاظت محیط زیست استان، برگزاری مانور رژه مشترک یگان‌های حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست استان، دیدار کارکنان منابع طبیعی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، برگزاری مسابقات ورزشی (فوتسال)، برگزاری مراسم جشن درختکاری با همکاری دانشگاه پیام‌نور استان زنجان، برگزاری کارگاه آموزشی مشترک با کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز اداره و اجرای جشنواره سبزه‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری نیز از برنامه‌هایی است که توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2308/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول