اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند:

توسعه آموزش عالی در حوزه علوم انسانی نیازمند توجه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در دانشگاه بیرجند به توسعه آموزش عالی در بخش فنی و علوم پایه بیشتر توجه شده در صورتی که باید در حوزه علوم انسانی کارهای جدی‌تر انجام شود.

توسعه آموزش عالی در حوزه علوم انسانی نیازمند توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رضا میری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه آموزش عالی که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و در بین اساتید و نخبگان دانشگاه  بیرجند برگزار شد، اظهار کرد:  دانشگاه بیرجند در قالب نیازمندی‌ها و توانمندی‌های موجود رشد خوبی داشته اما با وجود رشد زیاد در بحث آموزش و همراه بودن با جنگ اقتصادی از لحاظ کیفیت ضعیف عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه بیرجند برای سال آینده 10 درصد پیش‌بینی شده است، ادامه داد: این درصد به خاطر افزایش 15 درصد دانشجویان در سال آینده ناچیز بوده و برای توسعه پایدار و پیشرفت این استان باید توجه بیشتری شود.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه تک جنسیتی در دستور کار قرار دارد.

میری اضافه کرد: به توسعه آموزش عالی در بخش فنی و علوم پایه بیشتر توجه شده در صورتی که باید در حوزه علوم انسانی کارهای جدی‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: توسعه کمی آموزش عالی خیلی خوب بوده اما کیفیت در دانشگاه ضعیف است و سبب  تعطیلی دانشگاه می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند در ارتباط با اشتغال‌زایی در خراسان جنوبی اذعان داشت: باید رشته‌هایی متناسب با توسعه صنعت استان در دانشگاه‌ها پایه‌گذاری شود.

یکی از اساتید دانشگاه بیرجند در این جلسه با بیان اینکه آموزش عالی در سطح کشور باید باز تعریف و از تقلید کورکورانه جلوگیری شود، گفت: رشته‌های تحصیلی در خراسان جنوبی باید بر اساس نیاز استان نیاز‌سنجی و متناسب با نیاز منطقه توسعه داده شود.

علیرضا نصر‌آبادی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی منطقه کویری و خشک است، اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه این استان آموزش است و صنایع تبدیلی باید به روز شود.

استادان دانشگاه بیرجند در ارتباط با مشکلات آموزش عالی در بیرجند بیان کردند: تصمیم‌گیری برای مسائل اقتصادی با مسائل علمی آمیخته شده، نیروگاه‌هایی در دامنه کوه باقران ایجاد شود تا حداقل از انرژی خورشیدی در راستای کارهای تحقیقاتی بتوان استفاده کرد، ارتباط با صنایع و اداره‌ها در حد کارورزی است و اینکه خراسان جنوبی دانشگاه‌های زیادی دارد اما ارتباط با کشورهای همسایه از نظر تبادل ارتباط و دانشجویی ضعیف است.

انتهای پیام /2248/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول