اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

بخش دام آذربایجان‌شرقی‌ با 700 میلیارد ریال توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از جذب 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دربخش دام و طیور و شیلات در راستای توسعه بخش کشاورزی استان خبر داد.

بخش دام آذربایجان‌شرقی‌ با 700 میلیارد ریال توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبدالهی صبح امروز  در نشست کار گروه اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اهمیت توسعه بخش کشاورزی در ارتقاء جایگاه اقتصادی استان اظهار کرد: جمعیت دامی استان بیش از 9.8 میلیون واحد بوده و سالانه نزدیک به یک میلیون تن محصول اعم از گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر، تخم‌مرغ، عسل و آبزیان تولید و با توجه به خودکفایی استان در اغلب محصولات تولیدی در این بخش، مازاد برنیاز به استان‌های همجوار و کشورهای منطقه صادر می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه تولیدات دامی در اقتصاد کشاورزی استان، افزود: این بخش علاوه بر تامین مواد غذایی و توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد بهره‌وری عوامل تولید، مسئولیت بسیار اساسی در تامین امنیت غذایی را نیز برعهده داشته و تلاش برای توسعه بیش از پیش زیر بخش مهم دامی در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی استان، بر مبنای این تفکر صورت می‌پذیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با اظهار اینکه بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین و تواناترین بخش‌های اقتصادی است که تامین کننده بیش از یک چهارم تولید ناخالص ملی، یک چهارم اشتغال، بیش از چهار پنجم نیازهای غذایی و یک چهارم صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود‌‌ عوامل موثر در برنامه‌ریزی بخش کشاورزی مانند ویژگی‌های طبیعی، اقلیم، آب و خاک، عوامل اقتصادی مانند قیمت تمام شده محصول، سرمایه و نیروی کار، عوامل اجتماعی و فرهنگی مانند نظام‌های بهره‌برداری، مهارت نیروی انسانی و عادت‌های مصرفی را شامل شده و مشخص می‌سازد، برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است و باید ماهیت توسعه‌ای در بطن توسعه ملی داشته باشد.

وی افزود: ارتقای سطح تولید محصولات دامی استان، با حمایت مستقیم دولت از بخش کشاورزی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی، توسعه دامداری‌های کوچک در استان از رشد فزاینده‌ای برخوردار خواهد بود.

عبدالهی طرح‌های عقد قرارداد شده این بخش را توسعه صنعت زنبورداری، کرم ابریشم، صنعت مرغداری، واحدهای دامی شیری و گوشتی صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک عنوان و اضافه کرد: توسعه کشاورزی، ایجاد تغییر در روش‌های تولیدی را اجتناب ناپذیر کرده و این امر، مستلزم به وجود آوردن شرایطی مناسب برای تغییر است تا فرصت‌های مناسب در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

انتهای پیام/60007‌/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول