اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

نبود پیوست فرهنگی طرح‌ها برای توسعه مناطق یک معضل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه پیوست فرهنگی برنامه‌ها و طرح‌ها برای توسعه مناطق ضروری بوده که متأسفانه امروزه یکی از معضلات در توسعه مناطق نبود پیوست فرهنگی است.

نبود پیوست فرهنگی طرح‌ها برای توسعه مناطق یک معضل است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده امین کمالوندی در جلسه شورای فرهنگ عمومی لنده با اشاره به نقش شوراهای فرهنگ عمومی اظهار کرد: کارهای فرهنگی در جامعه نیازمند هدایت و راهنمایی بوده که این شوراها آن را عهده‌دار هستند.

وی افزود: شوراهای فرهنگ عمومی یک اتاق فکر برای کارها و اقدامات فرهنگی لازم الاجرا در جامعه می‌باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و باید توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و دینی جامعه داشته باشد.

کمالوندی با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: در جلسات باید مسائل مبتلا به جامعه مورد بررسی و از سایر موضوعات پیش پا افتاده خودداری کرد.

وی با بیان این‌که شوراهای فرهنگ عمومی راه‌‌های حل مسائل و معضلات را اتخاذ می‌کنند گفت: برای تصمیم‌سازی و اجرای تصمیمات شورا در جامعه باید حرف مردم را گوش و طبق درد دل آنها معضلات را شناسایی و برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول فرهنگی در استان افزود: ما در جلسات نباید به دنبال جمع کردن مسائل باشیم بلکه باید به دنبال حل مسائل حرکت کنیم.

وی با اشاره به فتنه 88 گفت: اگر در فتنه 88 به دنبال جمع کردن موضوع بودیم امروز امنیت و آرامش در جامعه وجود نداشت، شورای فرهنگ عمومی آن را ریشه‌یابی و حل کرد.

کمالوندی در ادامه با اشاره به دستور جلسه مبنی بر  تأثیر اعتیاد بر طلاق افزود: طلاق تلخ‌ترین حلال خداست که عوامل مختلف و متعددی در آن تأثیرگذار هستند.

وی یاد آور شد: این موضوع باید به صورت تخصصی و کاربردی بررسی شود تا اولاً زمینه‌های گرایش به اعتیاد و ثانیاً تأثیر متقابل اعتیاد و طلاق بررسی و مورد مطالعه قرار گیرد.

کمالوندی نبود پیوست فرهنگی در طرح‌ها و برنامه‌ها را یادآور شد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد ارائه پیوست فرهنگی برنامه‌ها و طرح‌ها اعم از عمرانی و سازندگی تا فرهنگی و دینی بوده که متأسفانه امروزه یکی از معضلات در توسعه مناطق نبود پیوست فرهنگی است.

وی تصریح کرد: پیوست فرهنگی در کارهای عمرانی باید علاوه بر زیبایی شهرها حاوی پیام‌ها و نکته‌های آموزنده و تأثیرگذار بر جامعه باشد.

کمالوندی گفت: برای اجرای پیوست‌ها نباید شور و نشاط اجتماعی تحت تأثیر سلایق شخصی قرار گیرد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید فرماندهی فرهنگی شهرستان‌ها را بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/82013/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول