اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌گزارش فارس از مناظره زیباکلام و ترقی ـ 2

ترقی: نبض اقتصاد کشور در دولت هاشمی به «اختصاصی‌ها» تعلق گرفت

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سیاست خصوصی‌‌سازی دولت هاشمی در اختیار اختصاصی‌‌ها قرار گرفت.

ترقی: نبض اقتصاد کشور در دولت هاشمی به «اختصاصی‌ها» تعلق گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حمیدرضا ترقی در مناظره با صادق زیباکلام در دانشگاه ایلام اظهار داشت: بعد از اقتصاد دولتی دولت موسوی وارد اقتصاد بازار آزاد شدیم. 

وی ادامه داد: این اقتصاد شبیه اقتصاد سرمایه‌داری بود، نتیجه و محصول آن این شد که سیاست توسعه اقتصادی صرف در آن وجود داشت و عدالت در آن وجود نداشت و  بارها مورد نقد مقام معظم رهبری قرار گرفت.

مقام معظم رهبری بارها سیاست اقتصادی دولت هاشمی را مورد نقد قرار دادند

این فعال سیاسی اضافه کرد: در چهار سال اول دولت که هیئت دولت خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدند، مقام معظم رهبری به ضعف توجه به عدالت در اقتصاد تذکر می‌دادند.

ترقی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمودند که ما توسعه را می‌خواهیم، اما توسعه منهای ارزش‌ها ارزشی ندارد، توسعه منهای عدالت به درد مملکت نمی‌خورد. 

سیاست اقتصادی هاشمی فاصله طبقاتی جامعه را بالا برد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: این نوع اقتصاد فاصله طبقاتی در جامعه را به شدت بالا برد به گونه‌ای که شمال شهر تهران با جنوب شهر تهران قابل مقایسه نبود.

وی ادامه داد: آنچه که در شمال تهران ساخته می‌شد با جنوب شهر تهران کاملا متفاوت بود، از طرف دیگر در بعد اقتصادی در دولت هاشمی در سال آخر طرحی را با عنوان فقرزدایی به مجلس آورد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این طرح در مجلس بررسی شد و من در آن زمان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بودم، قرار بود در این طرح قیمت آب، برق و گاز و تمام حامل‌های انرژی چند برابر شود و از محل درآمد افزایش نرخ آنها به قشر فقیر و مستضعف جامعه کمک شود.

 نبض اقتصاد کشور در دولت کارگزارن به بخش خصوصی اختصاصی تعلق گرفت

وی ادامه داد: آن طرح در مجموع در کشور نصفه اجرا شد اما محصول آن اقتصاد این شد، تمام عوامل کارگزاران و دولت و ریشه‌های دولت در شرکت‌های نیمه دولتی و از خصوصی سازی در آن مقطع  شروع شده بود وارد هیئت مدیره آن شرکت‌ها شدند و تمام نبض اقتصاد کشور را در دست گرفتند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: امروز بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی نیمه دولتی و غیر دولتی آن زمان که دولتی بود در برابر سیاست‌های کنترلی دولت می‌ایستد.

ترقی تصریح کرد: تمام شرکت‌های اساسی دولت از نیرو، برق و ... به خصوصی تبدیل شد و این خصوصی‌‌ها در اختیار اختصاصی‌ها قرار گرفت نه در اختیار عموم مردم. 

انتهای پیام/2246/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول