اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع احزاب اردبیل:

حل مشکلات اقتصادی با شعار دادن امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حل مشکلات اقتصادی و رفع معضل بیکاری با شعار دادن امکان‌پذیر نیست و باید در این زمینه کارهای عملی و برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گیرد.

حل مشکلات اقتصادی با شعار دادن امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن رضایی صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان احزاب و گروه‌های سیاسی در اردبیل اظهار داشت: ما می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری غلبه کنیم چراکه تجربه چنین کاری را کشور چین در سال 1979 دارد به طوری که بعد از سال‌ها توانست فقر مطلق 360 میلیون نفر جمعیت این کشور را به فضای کار و تلاش تبدیل کند تا برای همیشه فقر مطلق از بین برود.

وی عنوان کرد: چین با جمعیت بیش از یک میلیارد نفری خود قادر است بر مشکلات اقتصادی و اشتغال غلبه کند اما چرا ما نتوانیم با 70 میلیون نفر مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: اگر هر فردی سر جای خود باشد و مدبرانه در حوزه اقتصادی تصمیم‌گیری کند، قطعاً 50 درصد مشکلات برطرف خواهد شد و 50 درصد دیگر نیز منوط به برنامه‌ریزی دقیق و پرهیز از شعار دادن‌های بی‌سرانجام است که امیدواریم نتیجه آن را در عرصه‌های اقتصادی شاهد باشیم.

رضایی ادامه داد: ضرورت دارد هر فردی در حوزه تخصص در میدان حاضر باشد تا کارها به دست افراد کاردان سپرده شود.

وی با یادآوری اینکه در کشور احزاب رسمی نداریم که از این طریق نامزدهای انتخاباتی وارد میدان شوند، تصریح کرد: هیچ اشکالی ندارد که هر فردی با احساس تکلیف وارد انتخابات شود و خود را در بوته رأی و نظر مردم قرار دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های نهم و دهم با یادآوری اینکه به هیچ‌وجه و به نفع هیچ کاندیدایی کنار نمی‌کشم، اظهار داشت: تاکنون در این زمینه تجربیات تلخی داشته‌ام که دیگر حاضر نیستم نظیر آن تکرار شود.

رضایی با اشاره به اینکه در عرصه انتخابات آینده باید انسان‌های فکور و دور‌اندیش با برنامه‌ریزی دقیق حاضر باشند، گفت: بحث انتخابات آینده و انتخاب افراد اصلاح بسیار حساس و دقیق است.

باید از آمریکا پرش کنیم

رضایی یادآور شد: ما در ارتباط با مذاکره با آمریکا و رابطه‌گیری باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم که از آمریکا پرش کنیم چراکه به هیچ‌وجه شایسته نیست تسلیم آن‌ها شویم که در این بیان باید استراتژی پرش را با اهمیت تلقی کنیم.

وی ادامه داد: هر چند برخی‌ها مسئله مذاکره ایران با آمریکا را در حیطه اختیارات مقام معظم رهبری می‌دانند اما دولت نیز باید دیپلماسی آن را انجام دهد و در این حوزه نقش‌آفرینی اصلی را داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدارهای خود با مقام معظم رهبری در روزهای سه‌شنبه اشاره کرد و گفت: بنده همیشه از نظرات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در اصلاح امور بهره برده‌ام و یقین داریم با درک مشترک در کنار سران سه قوه همیشه در سیاست‌های کلی از نظرات مقام معظم رهبری استفاده کرده و خط قرمز ما نیز در این زمینه فرمایشات معظم‌له است.

انتهای پیام/62003/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول