اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

رفع مشکلات اقتصادی سلاح مبارزه با استکبار جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: رفع مشکلات اقتصادی مردم، رفع فقر، بیکاری و گرانی مهم‌ترین و عالی‌ترین سلاح مبارزه با استکبار جهانی است.

رفع مشکلات اقتصادی سلاح مبارزه با استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر فقر، بیکاری، مشکلات اقتصادی، گرانی و تحریم را برنده‌ترین و کارآمدترین حربه‌های دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: مسئولان باید رفع مشکلات مردم را اولویت نخست کار خود قرار داده تا هرچه سریع‌تر حربه‌ها را از دست دشمنان بگیرند.

وی افزود: متأسفانه در چند ماه اخیر، گرانی‌های افسار گسیخته به مشکلات اقتصادی دامن زده است که مطلوب است مسئولان همت خود را مضاعف کرده و تمام دغدغه خود را به رفع مشکلات مردم معطوف کنند.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به انقلاب‌های صورت گرفته در منطقه خاطرنشان کرد: ملت ایران باید با حمایت مادی و معنوی خود به مردم گرفتار در دست رژیم‌های متکی به رژیم صهیونیستی نظیر فلسطین، مصر و بحرین کمک کنند، حتی اگر با دعا کردن در حق آنان و رفع مشکلاتشان باشد.

 

 

احسان پر سود ترین عمل خیر برای انسان است

امام جمعه شهر آبیک در ادامه خطبه‌ با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و روز 14 اسفند، احسان و انفاق را پر سودترین و عالی‌ترین عمل خیر برای انسان ذکر کرد و افزود: احسان و نیکویی کردن به مردم رأس ایمان و عمل خداپسندانه‌ای است که در قرآن کریم و روایات اسلامی بر این امر خیر تأکید فراوان شده است.

موسوی اضافه کرد: انسان هرچه که توان و قدرت مالی دارد، باید انفاق و احسان کند هر چند ناچیز و کم باشد چراکه با احسان، انسان از اجر و ثواب بی‌شماری بهره‌مند می‌شود.

حفظ منابع طبیعی امری واجب و مسلم است

خطیب جمعه شهر آبیک حفظ منابع طبیعی را امری واجب و مسلم عنوان کرد و گفت: این فرمایش مقام معظم رهبری که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود بیانگر اهمیت و جایگاه منابع طبیعی است، چراکه حفظ  و نگهداری منابع طبیعی برای سلامت انسان مهم و تأثیرگذار است.

موسوی با بیان اینکه خدا به کشاورزی بها و ارزش داده و عظمت کشاورزی را می‌ستاید، تصریح کرد: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است: «هر کس درختی را بنشاند (چه مثمر و چه غیر مثمر) و درخت به ثمر برسد خدا به اندازه ثمره درخت به انسان ثواب می‌دهد».

اذان خلاصه اسلام است

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها اذان را خلاصه و شعار اسلام ذکر کرد و گفت: اذان مقدمه نماز و عبادت است که آغاز و پایان آن با نام خداست و انسان را همواره به یاد خدا می‌اندازد.

موسوی افزود: لازم است در سه وقت نماز صدای دلنشین اذان از مساجد و مأذنه‌ها در سطح شهرها و روستاها طنین‌انداز شود.

وی ادامه داد: هر کس برای رضای خدا یک سال اذان بگوید روز قیامت و در بهشت می‌تواند شافع دیگران باشد.

موسوی تأکید کرد: انسان باید با قرائت اذان و اقامه در نماز، خود را از فضیلت و ثواب این دو رکن نماز محروم نسازد.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول