اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

تولید ملی و حمایت از سرمایه‌ ایرانی کلید حل مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است.

تولید ملی و حمایت از سرمایه‌ ایرانی کلید حل مشکلات اقتصادی است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اقتصاد مقاومتی را راهبرد عملیاتی نظام برای خنثی سازی فشارهای اقتصادی دشمنان اعلام کرد و افزود: برای رسیدن به اقتصادی مطمئن و مستقل باید همه امکانات برای تحقق تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به‌کار گرفته شود.

وی حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را اولویت نخست دولت و مجلس دانست و افزود: انتظار مردم از کارگزاران نظام توجه به این اولویت و پرهیز از مسائل فرعی و تفرقه انگیزی است که بعضا با هدف تحت شعاع قراردادن کوتاهی‌ها و کاستی‌ها در سطح جامعه مطرح می‌شود.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، تقویت تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را مستلزم کار و تلاش هماهنگ قوای سه‌گانه اعلام کرد و گفت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و بهره‌مندی نظام از حمایت گسترده و توانایی‌های عظیم مردمی، متاسفانه دولت و مجلس نتوانستند اقدامات چشمگیری  در مورد تحقق شعار سال راجع به «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» داشته و انتظارات را برآورده سازند.

این کارشناس روابط بین‌الملل گفت: از بین بردن تولید داخلی و ایجاد وابستگی به واردات از اقدامات رایج کشورهای سلطه جو در رابطه با ملت‌های مستقل و انقلابی به شمار می‌آید و این امر معمولا از طریق گسترش فرهنگ مصرف‌گرایی همزمان با ایجاد محدودیت برای تولید داخلی صورت می‌گیرد.

شایق فراهم کردن زمینه مساعد برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی، ثبات سیاست‌ها و قوانین اقتصادی، حذف واردات کالاهای غیر ضروری با اصلاح الگوی مصرف، گسترش فناوری‌های نوین، مبارزه قاطع با قاچاق کالا، جایگزین ساختن کالاهای فرآوری شده به جای صدور مواد خام  را از مهمترین بخش‌های سیاست‌های ابلاغی اعلام کرد و گفت: حمایت از تولید ملی جهاد اقتصادی محسوب می‌شود و در شرایط کنونی، کوتاهی در این زمینه از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/60002/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول