اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال قزوین خبر داد

گسترش مراکز فرهنگی دیجیتال در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال قزوین از گسترش مراکز فرهنگی دیجیتال در سطح این استان خبر داد.

گسترش مراکز فرهنگی دیجیتال در قزوین

سعید پورایمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از قزوین با اعلام این خبر گفت: این مراکز به زودی در شهرستان‌های قزوین، محمدیه، تاکستان و الوند راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی راه‌اندازی مرکز فرهنگی دیجیتال در سایر شهرستان‌های سطح استان نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: این مراکز به دنبال درخواست متقاضیان و راه‌اندازی مرکز دیجیتال در شهرستان‌های سطح استان قزوین و با تأیید کار گروه توسعه مراکز دیجیتال استان راه‌اندازی می‌شوند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مراکز عنوان کرد: مراکز ‌دیجیتال مذکور با هدف در اختیار عموم قراردادن امکانات و در دسترس بودن مراکز، هدایت و ساماندهی مؤسسات و گیم‌نت‌ها، ترویج فرهنگ سواد دیجیتالی در بین اقشار مختلف جامعه و استفاده صحیح از تکنولوژی دیجیتال راه‌اندازی می‌شوند.

پورایمانی با اشاره به خدمات قابل ارائه در این مراکز تصریح کرد: یکی از خدمات قابل ارائه توسط مراکز ارائه ‌خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی فرهنگ و سایر خدمات الکترونیکی دستگاه‌های دولتی در راستای فرهنگ‌سازی صحیح فن‌آوری اطلاعات است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به صورت حقیقی و مجازی (از طریق سامانه آموزش مجازی) در حوزه‌های مرتبط با رسانه‌های دیجیتال به منظور توانمندسازی جوانان برای تولید محتوای فرهنگی از دیگر فعالیت‌های مراکز فرهنگی دیجیتال استان قزوین است.

این مسئول با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی تولید رسانه‌های دیجیتال در مراکز فرهنگی دیجیتال استان اظهار داشت: در این بخش با بهره‌گیری از رایانه‌های پیشرفته به همراه نرم‌افزارهای پایه ارائه شده، علاقه‌مندان می‌توانند پس از طی آموزش‌های لازم در تولید محتوای دیجیتال فعالیت کنند.

به گفته مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین در بخش ابزارهای پیشرفته تولید رسانه‌های دیجیتال این مراکز امکانات تخصصی تولید محتوای دیجیتال (علاوه بر رایانه) فراهم شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

پورایمانی تصریح کرد: همچنین محلی برای معرفی، فروش و استفاده عمومی از نرم‌افزارهای رایانه‌ای دارای پروانه انتشار از مراکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال است.

وی معرفی و استفاده از پایگاه‌های اینترنتی برگزیده و مفید را یکی دیگر از خدمات قابل ارائه مراکز فرهنگی دیجیتال برشمرد و بیان داشت: در این بخش امکان دسترسی به پایگاه‌های تأیید شده توسط مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با توجه به رده‌های سنی و جنسی مخاطبان قابل استفاده است.

این مسئول با اشاره به این که مراکز فرهنگی دیجیتال محلی برای عرضه بازی‌های رایانه‌ای سالم است، گفت: این مراکز محلی برای معرفی، فروش و استفاده عمومی از بازی های رایانه ای دارای مجوز و مفید با اولویت بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل کشور به شمار می‌رود.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین تصریح کرد: معرفی و ارائه محتواهای دیجیتال مناسب برای تلفن همراه و انتشار آن‌ها از طریق بلوتوث از دیگر خدمات ارائه شده توسط این مراکز است.

انتهای پیام/77001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول