اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کارگروه اجتماعی مطرح شد

برخی نقاط ضعف در پوشش دیجیتالی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: برخی فرمانداران شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از وضعیت نامطلوب پوشش دیجیتالی شبکه‌های ملی و محلی در این استان خواستار رسیدگی به این مشکل به منظور کاهش تمایل جوانان به سمت استفاده از ماهواره شدند.

برخی نقاط ضعف در پوشش دیجیتالی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز کارگروه اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکیل اتاق فکر مدیران این استان پیرامون آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده جامعه برگزار شد و مسائل قابل تأملی در آن مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش گرایش جوانان به ماهواره، بی‌حجابی، اعتیاد، گسترش شبکه‌های اجتماعی و مجازی، طلاق و مسائلی از این دست در نشست امروز کارگروه اجتماعی به عنوان آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه‌ای عشیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

به گزارش فارس، در حالی که معاون صدای شبکه دنا در این نشست پوشش 95 درصدی شبکه‌های دیجیتالی حدود 18 کانال را از موفقیت‌های این شبکه در کهگیلویه و بویراحمد خواند، فرمانداران و بخشداران هفت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد با رد این ادعا مدعی شدند که روستاهای تابعه شهرستان خود با مشکلات شدیدی در زمینه آنتن‌دهی کانال‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران مواجه هستند و از این بابت نگرانی‌هایی وجود دارد.

محمدظاهر سیاوش، فرماندار بهمئی در این‌باره گفت: متأسفانه در مناطق زیادی از شهرستان بهمئی همان کانال‌های ملی یک، دو و سه نیز برای مردم قابل دریافت نیست حالا چه برسد به کانال‌های دیجیتالی.

* مردم گیرنده‌های دیجیتال خود را تنظیم کنند

ناصر رضایی، فرماندار باشت نیز در این نشست با تأیید مشکلات دریافت شبکه‌های ملی در بخش‌های از شهرستان تحت مدیریت خود بیان کرد: به عنوان مثال در روستای بوستان که در مسیر اصلی جاده بابامیدان به گچساران است، متأسفانه شبکه‌های دیجیتال قابل دریافت نیستند و در روستاهای محرومی چون پیچاب که دیگر وضعیت به مراتب نامناسب‌تری وجود دارد.

بخشدار مرکزی دنا و جمع دیگری از مدیران نیز عدم آنتن‌دهی مناسب و دریافت کانال‌های دیجیتال ایران را تأیید کردند و خواستار تقویت و اصلاح ایرادات موجود در این حوزه شدند.

غلام‌علی رضوانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این نگرانی‌ها به شبکه دنا در این استان دستور داد تا یک بررسی جامع از نقاطی که وضعیت گیرنده‌های دیجیتال با مشکلاتی روبرو است انجام دهند و آن را پیگیری کنند.

رضوانی این را هم گفت: که البته در برخی نقاط مشکلی به لحاظ سیگنال‌رسانی و آنتن‌دهی مطلوب وجود ندارد بلکه نیاز به تنظیم گیرنده‌های دیجیتال در منازل دارد که حالا به هر ترتیبی که باشد شبکه دنا این موضوع را بررسی کند.

به گزارش فارس، برخی مشکلات در حوزه پوشش آنتن‌دهی کانال‌های تلویزیونی ملی و محلی در کشور، عدم کیفیت تصاویر تلویزیونی و محتوایی برنامه‌های تولیدی و برخی ضعف‌ها در این زمینه از علل رشد گرایش مردم و جوانان به سمت کانال‌های ماهواره‌های و برنامه‌های تولیدی خارج از مرزها است که لازم است همه مدیران به ویژه مدیران رسانه ملی به همه این جنبه‌ها توجه عملی انجام دهند.

انتهای پیام/82005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول