اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین خبر داد

توسعه فعالیت گروه‌های تولید در هنرهای دیجیتال

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین از توسعه فعالیت گروه‌های تولید در عرصه هنرهای دیجیتال خبر داد.

توسعه فعالیت گروه‌های تولید در هنرهای دیجیتال

سعید پورایمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین مجموعه‌ای از رشته‌ها و گرایش‌های صنعت دیجیتال را فعال کرده است.

وی افزود: بنابراین هنرمندان این رشته‌ها در این مرکز دور هم جمع شده و در قالب ورک‌شاپ‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند و پس از گذراندن دوره‌های مورد نیاز افراد برگزیده ورک‌شاپ‌ها در گروه‌های تولید این مرکز شروع به فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه تمام امکانات مورد نیاز هنرمندان در مجتمع وجود دارد، بیان کرد: چنانچه آثار هنری که توسط هنرمندان در مرکز رسانه‌های دیجیتال این استان تولید شود که قابلیت تجاری ‌سازی داشته باشد قطع یقین از سوی این مرکز حمایت خواهند شد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین ادامه داد: آثار فاخری که تجاری‌ سازی می‌شوند به نفع تولید کنندگان آثار و به نام آن‌ها تجاری‌ سازی شده و برای عرضه وارد بازار می‌شود.

پورایمانی با اشاره به فعالیت‌های مرکز رسانه‌های دیجیتال در زمینه تولید انیمیشن ابراز داشت: در زمینه تولید انیمیشن دو بعدی «قصه‌های مینودری» در حال تولید است که پس از طی مراحل نهایی تولید تجاری‌ سازی می‌شود.

وی افزود: همچنین در انیمیشن سه ‌بعدی نیز داستانی در حال تولید است که برای شرکت در جشنواره آماده می‌شود و در شهریور ماه سال آینده رونمایی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به آثاری که در بخش جلوه‌های ویژه در مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین تولید شده است، گفت: در بخش جلوه‌های ویژه کار «آنتیزیون» در این مرکز تولید شده است که توانست در ششمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال صاحب مقام شود.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین از ساخت انیمیشن خمیری در این مرکز خبر داد و گفت: به تازگی ساخت انیمیشن خمیری در این مرکز آغاز شده که گروه‌های مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند.

پورایمانی با اشاره به طراحی وب سایت‌ها در این مرکز اظهار داشت: چنانچه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تمایل به ساخت وب سایت داشته باشند بنا به درخواست آن‌ها وب سایت مورد نظرشان طراحی شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون نرم‌افزارهای گزارش عملکرد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی این استان، بخش خصوصی و نرم‌افزارهای مذهبی در این مرکز تولید شده است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر نرم‌افزارهای سبک نوین زندگی، خانواده، مسائل قبل و بعد از ازدواج از دیدگاه اسلام و نرم‌افزارهای آموزشی در این مرکز در حال ساخت است.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین متذکر شد: تولید سی.دی نرم‌افزار کودک که متشکل از انیمیت و نرم‌افزار است شروع شده که کاری ترکیبی است و امیدواریم برای تعطیلات عید نوروز آماده و عرضه شود.

پورایمانی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه مدت زیادی از آغاز فعالیت‌های این مرکز نمی‌گذرد اما تاکنون گام‌های خوبی در عرصه‌های مختلف هنری توسط هنرمندان این مرکز برداشته شده است، البته گروه‌های هنرمندانی که در این مرکز فعالیت دارند نیز به فراخور توان و سطح حرفه‌ای بودن، دسته‌بندی شده و مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان یادآور شد: هنرمندانی که احساس می‌کنند در این عرصه توانمندی دارند و یا توانمندی‌های خود را قابل پیشرفت می‌دانند، می‌توانند با شرکت در کارگاه‌های آموزشی از حمایت‌های این مرکز برای ظهور استعدادها و خلاقیت‌های خود در عرصه هنرهای دیجیتال برخوردار شوند.

انتهای پیام/77001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول