اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور برخی از مسئولان

خانه دیجیتال عترت منطقه سرابی تویسرکان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خانه دیجیتال عترت منطقه سرابی تویسرکان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خانه دیجیتال عترت منطقه سرابی تویسرکان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز با حضور خسرو بیات مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان، هادی فیض‌منش معاون فرهنگی کانون فرهنگی ـ هنری ارشاد، حسین علی شرکایی فرماندار، مهدی حاجی‌زین‌العابدینی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان تویسرکان تنها خانه دیجیتال فرهنگی عترت منطقه سرابی تویسرکان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در حاشیه مراسم افتتاح تنها خانه فرهنگی دیجیتال منطقه سرابی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به این‌که تأسیس کانون فرهنگی‌ ـ  هنری مساجد مصوب شورای انقلاب فرهنگی است، اظهار داشت: امروز ما شاهد دو رخداد مهم در راستای ایجاد بستر فعالیت و دسترسی آسان کودک، نوجوان و جوانان به امکانات و تجهیزات فضای مجازی و کتاب در منطقه سرابی هستیم.

مهدی حاجی‌زین‌العابدینی افزود: کانون عترت سرابی با تجهیز 12 دستگاه رایانه و تجهیزات جانبی نظیر بانک نرم‌افزاری، میز، قفسه و ... به عنوان تنها خانه فرهنگی دیجیتالی کانون فرهنگی ـ هنری مساجد از امروز به علاقه‌مندان مردم شهرستان به‌ویژه این منطقه خدمات‌دهی می‌کند.

وی تصریح کرد: بانک نرم‌افزاری خانه دیجیتالی شامل بخش‌هایی نظیر «انقلاب، دفاع مقدس و رهبری»، «خانواده، کودک و نوجوان»، «اسلام و معارف اسلامی»، «آموزش و علوم پایه»، «ایران شناسی، زبان و ادب فارسی»، «فنی و مهندسی»، «بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌های دیجیتال ‌«دایره‌‌المعارف پزشکی و سلامت»، «نرم افزارهای تلفن همراه» می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان ادامه داد: برای راه‌اندازی کانون عترت منطقه سرابی تنها خانه دیجیتال فرهنگی کانون مساجد هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون ریال صرف شده است.

وی اظهار داشت: نسل جوان در رده‌های سنی متفاوت می‌توانند از امکانات ایمن برای استفاده از محیط مجازی در ساعات صبح و بعد ‌از ظهر استفاده کنند.

حاجی‌زین‌العابدینی افزود: در این خانه دیجیتال نرم‌افزارهای شبکه ملی فرهنگ، بازی‌های رایانه‌ای مطلوب و خدمات ویژه عرصه فضای مجازی متناسب با نیاز مخاطبان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مجتمع دیجیتالی بستر اشتغالزایی برای تعدادی از جوانان فعال در این عرصه فراهم شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان ایجاد دو مرکز خانه دیجیتال و کتابخانه کانون فرهنگی ـ هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان دانست که امروز به بهره‌برداری رسیدند.

وی کانون‌های مساجد را جایگاهی ارزشمند و مقدس برای ترویج و اشاعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزار‌های نوین دانست و تصریح کرد: حرکت‌های فرهنگی در قالب برنامه‌های نرم هنری با پشتوانه معنویات و آموزه‌های دینی و بهره‌وری درست و بهینه از تکنولوژی با مرکزیت مساجد گامی بنیادی در برابر ناتوی فرهنگی است.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول