اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وام احداث مسکن در بافت‌های فرسوده ‌ ‌30 میلیون تومان شد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال‌جاری 200 هزار هکتار در کشور نوسازی می‌شود.

وام احداث مسکن در بافت‌های فرسوده ‌ ‌30 میلیون تومان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید کیان‌پور شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد بافت فرسوده استان زنجان‌ اظهار کرد: 200 هزار واحد ‌در بافت فرسوده بهسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه 152 هزار واحد آماده بهره‌برداری است افزود:‌ 42 هزار واحد نیز در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

*ارائه 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بافت فرسوده خبر داد و گفت: 200 هزار واحد نیز در برنامه ارائه تسهیلات قرار گرفته است.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها می‌توانند از تابلوهای تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه استفاده کنند.

*اجرای 80 درصدی بافت فرسوده

کیان‌پور با بیان اینکه در سال‌جاری 200 هزار هکتار در کشور نوسازی می‌شود، افزود: تاکنون 80 درصد این برنامه عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری 90 درصد بهسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث 3 هزار واحد مسکن در بافت فرسوده از برنامه‌های استان زنجان است که می‌تواند تا 6 هزار واحد افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 70 درصد افراد از تسهیلات نوسازی استفاده می‌کنند، افزود: 30 درصد مردم نیز از طریق سرمایه‌های خود اقدام به احداث مسکن در بافت فرسوده می‌کنند.

وی از تصویب طرح بهسازی و نوسازی زنجان خبر داد و افزود: ضروری است اقدامات لازم برای تصویب طرح‌های شهرهای ابهر، خرم‌دره و قیدار انجام شود.

*اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی

کیان‌پور با بیان اینکه طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور اجرایی شده است، افزود: 74 شهر کشور در قالب 52 هزار هکتار در این طرح قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدامات لازم انجام شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد این سکونتگاه‌ها افزایش یابد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید برای جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدامات لازم انجام شود، یادآور شد: باید از ساخت و سازهای غیر رسمی جلوگیری شود.

وی از افزایش سقف تسهیلات به احداث مسکن در بافت فرسوده خبر داد و گفت: این تسهیلات از 20 به 30 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/73003/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول