اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

56 درصد از خانه‏های روستاهای استان نوسازی شده است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به طرح‏های توسعه عمران روستایی در استان زنجان گفت: 56 درصد از خانه‏های روستاهای استان نوسازی شده است.

56 درصد از خانه‏های روستاهای استان نوسازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‏اکبر کریمی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمادین ساختمان دهیاری روستای کوشکن همزمان با افتتاح طرح‏های توسعه روستایی در سراسر کشور، اظهار داشت: نوسازی خانه‏های روستایی در استان زنجان از سال 84 رشد بسیار بالایی داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه عمران روستایی در دستورکار دولت قرار داشته است، ادامه داد: مرور آمار در بخش نوسازی خانه‏های روستایی، نشان از توجه به عمران روستاهای استان است.

* رشد قابل ملاحظه‏ در نوسازی خانه‏های روستایی در استان

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه قبل از سال 84 تنها 14 درصد از روستاهای استان زنجان نوسازی شده بود، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‏ای در نوسازی خانه‏های روستایی در استان زنجان انجام شده است.

وی به افتتاح پروژه‏های توسعه روستایی در سراسر کشور و همزمان در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: افتتاح پروژه‏های توسعه عمران روستایی در استان، موجبات رشد روزافزون روستاها را فراهم خواهد کرد.

*158 پروژه برای دهیاری‏های استان

کریمی با بیان اینکه از مجموع پروژه‏های افتتاحی در توسعه روستایی استان زنجان 158 پروژه مربوط به دهیاری‏ها است، افزود: توسعه ساختمان دهیاری‏ها مورد توجه است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان عنوان کرد: همچنین 276 پروژه مربوط به دستگاه‏های اجرایی استان است.

وی با تأکید بر توسعه روزافزون روستاها، بیان داشت: دولت نهم و دهم تمام توان خود را برای توسعه روستایی در سطح کشور به کار گرفته است.

* توسعه عمران روستایی در سال‏های اخیر

کریمی با بیان اینکه سیاست‏های اجرایی کشور برای توسعه عمران روستایی بوده است، یادآور شد: توسعه عمران روستایی در سال‏های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان به اعتبارات تخصیصی برای توسعه عمران روستایی اشاره کرد و گفت: اعتبارات تخصیصی برای توسعه عمران روستایی در استان زنجان بسیار مناسب بوده است.

وی به استفاده از فضاهای بلا‏استفاده در روستاها اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از فضاهای روستایی بنا به دلایل مختلف بلااستفاده مانده است.

*استفاده از فضاهای بلااستفاده روستایی

کریمی با بیان اینکه مصوباتی برای احیای فضاهای بلا‏استفاده روستایی صورت گرفته است، متذکر شد: با اجرای مصوبات، سرمایه‏های ملی در روستاهای استان مورد استفاده بهتری قرار می‏گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با تأکید بر لزوم توجه به توسعه روستاهای استان زنجان، اذعان داشت: روستاها مرکز تولید استان هستند.

وی با بیان اینکه روستاها استحقاق توسعه در همه بخش‏های عمرانی را دارند، افزود: دولت در این راستا فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است.

* تأکید بر آبادانی روستاهای استان

کریمی با تأکید بر آبادانی روستاهای استان، اضافه کرد: برای تسریع در مهاجرت معکوس و ماندگاری روستاییان در  روستا باید به عمران روستاها توجه شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان در پایان عمران روستاها را دارای هزینه مناسبتری نسبت به شهر دانست و گفت: با تخصیص اعتبارات کم‏تر نسبت به شهر می‏توان اقدامات اساسی در راستای توسعه روستاها برداشت.

انتهای پیام/73002/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول