اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه خبر داد

اجرای 6 طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری ارومیه گفت: 6 طرح بهسازی و نوسازی در بافت فرسوده ارومیه اجرا می‌شود.

اجرای 6 طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده ارومیه

امیر ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه امسال 6 طرح بهسازی و نوسازی در بافت فرسوده شهر ارومیه اجرا می‌شود، اظهار داشت: اجرای مجتمع‌های عمار، رودکی، فدک، طرح تفصیلی ویژه در منطقه آرامستان متروکه ارومیه و ساماندهی محوطه اطراف آرامگاه مرحوم عرب باغی و مقبره محمدابراهیم بن خلیلان از جمله طرح‌های نوسازی و بهسازی این سازمان است.

وی افزود: بی رغبتی مردم برای توسعه آپارتمان‌سازی باعث جلوگیری از سرعت بخشی به طرح‌های نوسازی بافت فرسوده و همچنین توسعه افقی شهر شده است که تبعات منفی بسیاری دارد.

ابراهیمی ادامه داد: تنزل سطح کیفی خدمات در بافت‌های فرسوده به دلیل وجود معابر غیر قابل نفوذ، روند کند امدادرسانی به این مناطق در صورت بروز سوانح و آسیب‌دیدگی، افزایش خسارات ناشی از بروز حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله از جمله این تبعات است که باید قبل از بروز ناگواری از وقوع آن پیشگیری کرد.

رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه گفت: اطلاع‌رسانی کم در این زمینه یکی از عوامل تأثیرگذار در بی‌رغبتی شهروندان به مشارکت در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهری ارومیه است و راه‌اندازی دفاتر نوسازی محله‌ای با تشکیل تیم کارشناسی برای گفتگوی چهره به چهره با مالکان خانه‌های واقع در بافت فرسوده که اغلب آنان را ساکنان قدیمی تشکیل می‌دهند و به دلیل وابستگی عاطفی تمایلی به نوسازی و تغییر آن ندارد از مهم‌ترین راه‌های اطلاع‌رسانی و ترغیب شهروندان در اجرای این طرح است.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی این دفتر در دستور کار است که پس از تدوین آئین‌نامه، تشکیل آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های این‌چنینی برای ایجاد درآمدهای پایدار، افزایش جاذبه‌های گردشگری و تجاری ارومیه و حفاظت از جان شهروندان تأثیر بسزایی خواهد داشت که در این زمینه همکاری دستگاه‌های مسئول به ویژه در پرداخت تسهیلات ضروری است.

انتهای پیام/61012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول