اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعطای سند مالکیت به اماکن مسکونی 91 روستای شهرستان اهر

4900 واحد مسکونی روستایی در اهر نوسازی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اهر از اعطای سند مالکیت به اماکن مسکونی 91 روستای شهرستان اهر خبر داد و گفت: تاکنون چهار هزار و 900 واحد مسکونی در اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در اهر نوسازی شد.

4900 واحد مسکونی روستایی در اهر نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در مراسم اعطای سند مالکیت به اماکن مسکونی 91 روستایی شهرستان اهر اظهار کرد: برای بهره‌مندی اهالی روستاهای بخش مرکزی و هوراند شهرستان اهر از خدمات مختلف و برای جلوگیری از اختلافات ملکی در روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد اهر در 91 روستای این شهرستان هشت هزار جلد سند مالکیت پس از انجام کار کارشناسی و با نظارت این دو نهاد به اهالی این روستاها صادر شده است.

وی تصریح کرد: اهالی روستاها با ارائه سند ملکی اماکن مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات مختلف بانکی و سایر موارد مورد نیاز بهره‌مند شوند.

صدیقی افزود: متأسفانه زلزله اخیر نشان داد که اکثر اماکن مسکونی شهرستان اهر در مناطق روستایی از مصالح کم دوام و بی‌دوام ساخته شده و اماکنی که طی سال‌های گذشته با نظارت بنیاد مسکن ساخته شده کمترین آسیب متوجه این اماکن شده است.

وی، گفت: دراین راستا تاکنون چهار هزار و 900 واحد مسکونی در اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاهای تابعه شهرستان اهر با صرف اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی کم بهره با نظارت و صدور مجوز و پروانه از سوی بنیاد مسکن ساخته شده است که امیدواریم با تداوم برنامه‌های حمایتی دولت و استقبال روستائیان عزیز شاهد رونق ساخت و ساز و نوسازی و مقاوم سازی اماکن مسکونی روستایی باشیم.

صدیقی خدمات انجام شده توسط بنیاد مسکن در مناطق روستایی این شهرستان را در بحث مقاوم سازی، صدور سند، اجرای طرح هادی، به خصوص در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی بسیار قابل توجه و درخور تقدیر عنوان کرد و افزود: این نهاد از نخستین ساعات زلزله با حضور موثر خود و با حمایت ستادهای معین و سایر دستگاه‌ها توانست گام‌های عملی در عمران و آبادانی و اسکان موقت و دائم زلزله‌زدگان کارنامه موفقی را به یادگار گذارد که امیدواریم با تلاش همگانی مردم و مسئولان و خیران عزیز شاهد به بار نشستن این تلاش‌ها و پیشرفت و توسعه و آبادانی مناطق زلزله‌زده ارسباران باشیم. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول