اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد‌:

پروژه‌های نوسازی در راستای تسهیل در زندگی شهری است

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری مشهد‌ گفت: پروژه‌های نوسازی در راستای تسهیل در زندگی شهری است و با تحمل بیشتر شهروندان و تسریع در این عملیات به نتایج مطلوبی در مشهد می‌رسیم.

پروژه‌های نوسازی در راستای تسهیل در زندگی شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدهادی جاوید در مراسم افتتاح پروژه بازپیرایی و بهسازی خیابان احمدآباد در تالار همایش مجتمع شهید عباس‌زاده اظهار کرد: زندگی شهری و رشد و توسعه شهرها سبب می‌شود برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی‌های از پیش‌ تعیین شده مناسبی برای این رشد و توسعه به وجود آید و زمینه بهسازی و به‌روز‌رسانی آنها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مشهد در طی 34 سال پس از انقلاب اسلامی رشد و توسعه فزاینده‌ای داشته به گونه‌ای که جمعیت آن رشد 500 درصدی را در خود به وجود آورده است و از 600 هزار جمعیت به 3 میلیون جمعیت رسیده است.

جاوید عنوان کرد: هیچ‌کدام از شهرهای کشور چنین رشدی را در عرض 34 سال نداشته‌اند و مشهد به سبب وجود امام رضا(ع) و موقعیت مکانی مناسب ظرفیت این رشد را پیدا کرده است.

معاون شهرسازی و معماری مشهد‌ بیان کرد: رشد و توسعه سریع شهری مشهد سبب شد برنامه‌ریزی‌های شهری با کمی عقب‌افتادگی مواجه شود و از نظر بافت شهر و زیباسازی در وضعیت مناسبی قرار نگیرد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به این رشد سریع و طرح جامع سوم برای بهسازی و زیباسازی شهری بر آن شدیم که علاوه بر در نظر گرفتن طول و عرض منطقه به ارتفاع و حجم آن نیز توجه شود و مشهد را در فضای 3 بعدی به پیشرفت برسانیم.

جاوید در ادامه گفت:‌ در طرح‌های کنونی مشهد توجه خاص و ویژه‌ای به پیاده‌ها داده شده است تا بتوانیم درصد رضایت شهروندان را در این راستا افزایش دهیم.

معاون شهرسازی و معماری مشهد‌ با اشاره به سیاست تعادل نسبی در فعالیت‌های شهرداری، بیان کرد: طرح بهسازی مشهد با محوریت بهبود زندگی شهری از سال 89 آغاز شده و با بومی‌سازی و فرهنگ‌سازی مناسب تلاش شده تا در تمامی نقاط مشهد این طرح به صورت متعادل انجام شود.

وی ادامه داد: برای بهسازی معابر اصلی مشهد در سال 90 برای بهسازی حدود 20 میلیارد ریال، در سال 91 حدود 230 میلیارد ریال و با اقداماتی که در سال جاری انجام شده این میزان برای سال آینده بسیار افزایش داشته و حدود 400 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

جاوید اظهار کرد: در راستای نوسازی و بهسازی معابر مشهد طرح نورپردازی نیز در دستور کار قرار گرفته و تلاش شده تمامی معابر از نورپردازی مطلوبی برخوردار شوند و کیفیت مناسب‌تری را در این راستا تجربه کنند.

معاون شهرسازی و معماری مشهد‌ گفت: امیدواریم بتوانیم سیر صعودی این مسیر را در سال‌های آینده به نحو مطلوب‌تری دنبال کنیم و به روزی برسیم که تمامی معابر مشهد بهسازی شده و از نورپردازی مناسبی برخوردار باشند و رضایت شهروندان را هر چه بیشتر به همراه آورد.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ عملیات بهسازی و نوسازی شهری مزاحمت‌های فراوانی را برای شهروندان و واحدهای تجاری این مناطق به همراه می‌آورد که باید با صبر و شکیبایی این مسائل را در راستای رسیدن به شرایط مطلوب زندگی شهری تحمل کنند، شهرداری‌ هم تلاش می‌کند این عملیات را وسعت بخشد تا مزاحمت کمتری را به همراه داشته باشد.

جاوید عنوان کرد: بهسازی میدان شریعتی، خیابان دانشگاه،‌ بولوار سجاد و خیابان بهار در دست اقدام است که امیدواریم تا سال آینده تمامی این پروژه‌ها افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول