اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی استان قزوین خبر داد

تعطیلی 128 پروژه نوسازی و تجهیز مدارس قزوین به دلیل نبود اعتبار

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: به دلیل نبود اعتبار 128 پروژه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین تعطیل و متوقف شده است.

تعطیلی 128 پروژه نوسازی و تجهیز مدارس قزوین به دلیل نبود اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدجواد حیدری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: برای مدیریت پروژه‌های نیمه کاره درصدد هستیم از اعتبارات سه ماهه چهارم، ماده 48 و اعتبارات علی‌الحساب استانی و ملی در اردیبهشت ماه سال آینده بتوانیم پروژه‌ها را به پیش ببریم.

وی افزود: گرچه امسال 30 درصد از اعتبارات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین تخصیص یافته است ولی اگر تا پایان امسال پنج تا 10 درصد اعتبارات نیز اختصاص یابد، برای پرداخت مطالبات پیمانکاران هزینه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: سال آینده با احتیاط پروژه‌های جدید را تعریف می‌کنیم تا مانند پروژه‌های امسال وضعیت نامطلوب نداشته باشند و به دلیل نبود اعتبار، عملیات اجرایی پروژه‌ها متوقف نشود.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام رویکرد جشنواره خیرین مدرسه‌ساز است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام رویکرد جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سال آینده خواهد بود، تصریح کرد: خیرین اگر در هوشمند سازی مدارس مشارکت کنند به تعداد مدارسی که تعهد می‌کنند، به همان تعداد اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نیز اقدام خواهد کرد.

حیدری اضافه کرد: به دلیل در پیش رو داشتن انتخابات در سال آینده، جشنواره خیرین مدرسه ساز در پنجم اردیبهشت سال 92 برگزار خواهد شد و این در حالی است که جشنواره خیرین مدرسه ساز در شهرستان‌های استان قزوین در اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: شهرستان آبیک به دلیل دارا بودن فضای آموزشی مناسب کم‌ترین مدارس دو شیفت را دارد که به دلیل مساعدت خیرین در امر مدرسه‌سازی در این شهرستان بوده است.

این مسئول بیان داشت: طی شش سال اخیر 200 میلیارد ریال برای احداث مدرسه از محل تعهدات خیرین و اعتبارات ملی سهم آموزشی به شهرستان آبیک تزریق شده است که بیانگر گام‌های مثبت خیرین در این شهرستان بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز در اردیبهشت امسال را 210 میلیارد ریال ذکر و خاطر نشان کرد: میانگین بیش از 90 درصد تعهدات خیرین در استان قزوین تحقق یافته است و شهرستان‌های آبیک، قزوین، بویین زهرا و البرز از رتبه خوبی در استان قزوین برخوردار بوده و هستند، به ویژه شهرستان آبیک که در سال‌های اخیر رتبه اول تا سوم را در کارنامه خود دارد.

حیدری اذعان داشت: امیدواریم با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان قزوین و شهرستان‌های تابعه به برکت خیرین خدمات بیشتری را به دانش‌آموزان و معلمان ارائه دهیم.

وی یادآور شد: با قول مساعد پیمانکار، روند عملیات پروژه روستای هزار جلفا شهرستان آبیک از هفته آینده آغاز می‌شود.

این مسئول در خصوص احداث مدرسه در روستای عبدل‌آباد شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: قول احداث این پروژه را بانک ملت داده است و آمادگی این کار را هم دارد ولی طی دستورالعمل صادره، بانک دولتی می‌تواند احداث این پروژه را به عهده بگیرد که از تهران بانک مسکن را معرفی کرده‌اند که پیگیر این موضوع از سوی بانک مسکن هستیم و در آینده نزدیک این امر تحقق خواهد یافت چرا که کلنگ احداث این پروژه به زمین هم زده شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اذعان داشت: با احیای اعتبارات تخریب و بازسازی از سوی کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی که تا چهار سال آینده قرار است تمدید شود با اختصاص اعتبار، تخریب و بازسازی مدرسه امیرکبیر شهر آبیک آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول