اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

پاکی معتادان با از بین بردن خلاهای معنوی ماندگار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان قزوین از تشکیل جلسات معتادان گمنام در زندان‌های این استان خبر داد و گفت: پاکی معتادان با از بین بردن خلأهای معنوی آن‌ها ماندگار می‌شود.

پاکی معتادان با از بین بردن خلاهای معنوی ماندگار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: با همکاری انجمن معتادان گمنام استان، جلسات این گروه به صورت هفتگی در زندان‌‌های مرکزی، بویین زهرا و اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی آراسنج برگزار می‌شود.

وی افزود: درمان سوء مصرف مواد مخدر یکی از برنامه‌های اولویت‌دار بازپروری در زندان‌هاست و در این خصوص کلینیک‌های مثلثی با حضور متخصصان و کارشناسان راه‌اندازی و فعالیت می‌کنند.

فراست‌طلب ابراز داشت: علاوه بر فعالیت‌های واحد بهداشت و درمان، مسئولان فرهنگی و مددکاران اجتماعی زندان نیز اقدامات ویژه‌ای برای تکمیل فرآیند درمان اعتیاد صورت داده و با برگزاری جلسات فرهنگی و آموزشی، معتادان را برای رسیدن به بهبودی یاری می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین برگزاری جلسات روان درمانی توحیدی را زمینه‌ای برای گرایش مددجویان به شرکت در برنامه‌های درمانی دانست و گفت: تغییر نگرش مددجویان به اعتیاد و گرایش روانی آن‌ها به ترک، علت اساسی قطع مصرف و پاکی ماندگار است و روان درمانی توحیدی خلأهای شخصیتی، فکری و دینی آن‌ها را ترمیم می‌کند.

وی از رؤسای زندان‌ها خواست برای کامل کردن برنامه‌های درمانی با انجمن‌هایی که در ترک اعتیاد دارای فعالیت و سوابق موفق هستند همکاری کرده و از مسئولان آنان برای ترک افراد معتاد کمک و یاری بگیرند.

فراست‌طلب به نقش خانواده افراد معتاد اشاره کرد و گفت: چنانچه فردی بازپروری شود ولی مورد حمایت خانواده قرار نگیرد و یا نظارتی بر آن نباشد تمامی تلاش‌ها بیهوده و بی‌ثمر خواهد بود.

انتهای پیام/77002/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول