اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره کل تبلیغات قم و معاونت بین‌الملل حوزه

نشست هم‌اندیشی معنویت از دیدگاه اسلام و مسیحیت برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست «هم‌اندیشی معنویت و انسان معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت ارتدوکس» به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی معنویت از دیدگاه اسلام و مسیحیت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این نشست که یکشنبه شب در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد حجت‌الا‌سلام والمسلمین زمانی معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه، وارلام پلواستینال (Varlaam Ploiesteanul) اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس رومانی، حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و جمعی از کارشناسان ایرانی و رومانیایی از حوزه علمیه و کلیسای ارتدوکس حضور داشتند.

در ابتدای نشست شهریار شجاع‌پور، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی طی سخنانی ضمن معرفی گروه هفت نفره رومانیایی اظهار کرد: کلیسای ارتدوکس رومانی دومین کلیسای بزرگ منطقه محسوب می‌شود و اعضای این گروه علاوه بر منصب در این کلیسا جزو پژوهشگران دینی مسیحی هستند.

وی افزود: دیدار با علمای شیعه و بازدید از مراکز دینی و مذهبی قم از جمله برنامه‌های این گروه به شمار می‌رود.

مدیر گروه فرصت‌های مطالعاتی جامعة‌المصطفی با اشاره به عدم وجود اسقف اعظم در رومانی خاطرنشان کرد: تعدد علمای دینی با درجات مختلف شبیه همان چیزی است که در میان شیعیان و عالمان دینی مسلمان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه حاضر از مراکزی چون جامعةالمصطفی العالمیة، مسجد جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) بازدید کرده‌اند گفت: فضای معنوی این اماکن بر روی این افراد تاثیر فراوانی گذاشته بود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه اظهار کرد: اسلام و مسیحیت دو دین بزرگ در جهان امروز به شمار می‌روند و نیاز به همکاری مشترک میان پیروان و علمای این دو دین بیش از دیگر ادیان احساس می‌شود.

وی افزود: بیش از 70 هزار طلبه در حوزه علمیه و بیش از 200 هزار نفر در شعب مختلف حوزوی در سطح ایران در بیش از 110 رشته علوم دینی مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر این 300 مرکز پژوهشی علوم دینی در قم فعالیت می‌کنند ضمن اینکه مراکز چاپ و نشر آثار دینی هم به طور متوسط روزانه یک تا دو کتاب را منتشر می‌کنند که همه این‌ها ظرفیتی عظیم را در زمینه علوم وحیانی برای قم و حوزه علمیه ایجاد کرده است.

وارلام پلواستینال (Varlaam Ploiesteanul)، اسقف کلیسای ارتدوکس رومانی هم در این نشست طی سخنانی گفت: در دوران حاکمیت کمونیسم در اروپای شرقی که محدودیت‌های فراوانی برای مسیحیان وجود داشت هفت کلیسای ارتدوکس همچنان امور مذهبی را پیگیری می‌کردند.

وی با بیان اینکه طلاب دینی مسیحی شامل اساتید دانشگاهی و کارکنان کلیسا هستند عنوان داشت: برخی افراد در رشته‌های هنری تربیت می‌شوند ضمن اینکه در حوزه‌های حکومتی و دولتی نیز برخی افراد تربیت یافته مشغول فعالیت هستند.

در ادامه این نشست و پس از معرفی اعضای گروه رومانیایی و بیان سوابق تحصیلی و آموزشی هر یک از آنها، دو طرف به طرح پرسش‌هایی در خصوص اسلام و مسیحیت پرداخته و به سئوالات یکدیگر پاسخ دادند.

انتهای پیام/78004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول