اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مرکز نگهداری معتادان خیابانی کرمانشاه

معتادانی که راه سعادت را پیموده‌اند+تصاویر

خبرگزاری فارس: مرکز نگهداری درمانی راه سعادت برای نگهداری معتادان خیابانی بی‌خانمان کرمانشاه در نظر گرفته شده و نقش زیادی در پاک شدن چهره شهر از وجود معتادان خیابانی داشته است.

معتادانی که راه سعادت را پیموده‌اند+تصاویر

مسعود محمدی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای شهریور ماه سال‌جاری این مرکز راه‌اندازی شده و بنا داریم برای عید نوروز همه معتادان سطح شهر را جمع‌آوری کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون قریب به 400 نفر در این مرکز پذیرش شده‌اند و اکثرا افرادی هستند که خانواده از پذیرش آن‌ها سر باز می‌زنند و این افراد معتادان خیابانی بی‌خانمان هستند.

محمدی با بیان اینکه در این مرکز در بدو ورود اصلاح سر و صورت، نظافت شخصی و تعویض لباس انجام می‌شود، ادامه داد: در روز اول غربال‌گری شامل تست اچ.آی.وی، بیماری ریوی، اختلالات روانی و بیماری عفونی و پوستی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه افراد زیر 17 و بالای 65 سال به جاهای دیگر فرستاده می‌شوند، خاطرنشان کرد: در ا‌ین‌جا دو نوع درمان با متادون و پرهیزمدارانه در نظر گرفته شده و انتخاب آن با خود فرد بیمار است.

محمدی ادامه داد: برنامه گروه‌ درمانی توسط افراد بهبودیافته هر روز ارائه می‌شود و دوره اقامت این افراد در مرکز راه سعادت یک الی سه ماه است.

وی افزود: در طول این مدت با خانواده‌ها تماس می‌گیریم که ابتدا پذیرا نیستند، اما بعد از مدتی که شرایط فرد معتاد بهبود می‌یابد او را می‌پذیرند.

محمدی کادر درمانی این مرکز را یک روانشناس، یک پزشک، یک روانپزشک، یک مددکار و یک پرستار معرفی کرد و بیان داشت: هشت نفر از بهبودیافته‌ها در اینجا خدمت می‌کنند و نیروی انتظامی برای حفاظت فیزیکی مستقر شده است.

وی در پایان تصریح کرد: از صبح تا شب برنامه‌های ورزش، دعا، ویزیت پزشک و برنامه کاری و صوتی و تصویری ارائه می‌شود و اغلب کارهای این مرکز را خود مددجویان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/2700/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول