اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

انجام واجبات و ترک محرمات به نشاط معنوی جامعه می‏انجامد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: باید بدانیم که با موعظه و انجام واجبات و ترک محرمات به نشاط معنوی خواهیم رسید.

انجام واجبات و ترک محرمات به نشاط معنوی جامعه می‏انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام محمود ترابی در نشستی اخلاقی که با حضور بیش از 70 نفر از طلاب و روحانیان در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع باصفای طلاب، با اشاره به نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) اظهار داشت: یکی از مکتوبات امام علی(ع) به امام حسن(ع) در خصوص مسائل مهم تربیتی است که ما باید این نامه را به خوبی مطالعه کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در این نامه به دو نکته مهم تأکید و اصرار دارند که یکی، احیای قلب با موعظه و دیگری کنترل نفس است.

امام جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: «وعظ» در لغت به معنی «کلمات خیرخواهانه» است و بالاترین واعظ، خداوند سبحان بوده و در ادامه قرآن، ائمه هدی و مرگ از دیگر موعظه‌کننده‌ها هستند.

ترابی تصریح کرد: مرگ یکی از بهترین پنددهنده‌ها برای عبرت‌گیرندگان است که باید به این موضوع توجهی ویژه و خاص داشت.

وی با اشاره به کنترل نفس افزود: زهد ورزیدن و مشتاق به حرام نبودن موجب کنترل نفس می‌شود و در این حالت، وعظ اثر خود را خواهد گذاشت؛ چراکه کلام مفید اثر مطلوب دارد.

امام جمعه شاهرود عنوان کرد: باید متوجه و بیدار بود؛ چراکه شیطان دشمن قسم‏خورده بنی‏آدم است و باید بدانیم با موعظه و انجام واجبات و ترک محرمات به نشاط معنوی خواهیم رسید.

ترابی در پایان تأکید کرد: از توفیقات بندگی خدا، گره‏گشایی از مردم و خدمت در راه خدا به بندگان خداوند سبحان است که باید مورد توجه همه به خصوص مسئولان و طلاب و روحانیان باشد و سرلوحه کارهای همه قرار گیرد.

انتهای پیام/2249/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول