اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

آرامستان‌ها باید جنبه معنوی بیشتری داشته باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: آرامستان‌ها میدان عبرت بوده و در آن باید فضای معنوی بیشتر باشد.

آرامستان‌ها باید جنبه معنوی بیشتری داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سازمان آرامستان‌های قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، خطاب به کارکنان این سازمان اظهار داشت: شما کارکنان زحمت‌کش این سازمان بدانید که کار شما یک کار الهی و معنوی بوده و در پیشگاه خداوند اجر فراوانی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: خدمتی که شما به مردم و خانواده متوفی ارائه می‌دهید بسیار ارزشمند بوده و اینکه رضایت مردم را کسب و خدمات خوبی را ارائه می‌دهید در نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به رسیدگی به حساب و کتاب انسان در این دنیا اشاره کرد و گفت: باید قبل از اینکه مرگ به سراغ انسان بیاید در این دنیا به حساب و کتاب خود رسیدگی کرد.

باریک‌بین تصریح کرد: در آرامستان‌ها باید مکان‌هایی برای استقرار افراد روحانی فراهم شود تا بتوانند به مسائل شرعی و مباحثی که در خصوص مرگ و قیامت برای مردم به وجود می‌آید پاسخ دهند.

وی حضور روحانیان را در آرامستان‌ها بسیار مهم و با اهمیت دانست و اظهار داشت: مسئولان این سازمان باید با همکاری مدیران حوزه علمیه قزوین افراد روحانی را در آرامستان‌ها مستقر کنند تا بتوانند به مسائل و مشکلات شرعی و اعتقادی مردم پاسخ دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین به حضور روحانیت در تمام صحنه‌های این نظام مقدس اشاره کرد و یادآور شد: روحانیت نباید در حاشیه قرار گیرد بلکه باید در متن باشد، زیرا هرجا که روحانیت حضور داشته باشد تحول چشمگیری صورت گرفته است.

باریک‌بین با قدردانی از زحمات مدیران سازمان آرامستان‌های شهر قزوین اظهار داشت: در این آرامستان‌ها باید نوشته‌ها و کتاب‌هایی برای افرادی که به آنجا مراجعه می‌کنند وجود داشته باشد تا مردم بدانند که وارد یک آرامستان اسلامی شده‌اند.

وی اضافه کرد: این نوشته‌ها و کتاب‌ها می‌تواند در روحیه افراد و نگرشی که نسبت به آرامستان‌ها دارند، تأثیر بسزایی داشته باشد.

گفتنی است مجتبی منتظری مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهر قزوین در خصوص برنامه‌های این سازمان عنوان کرد: مجموعه کارهای عمرانی این سازمان به افراد پیمانکار و توانمند داده شده که رضایت این مجموعه و مردم را در خصوص عملکرد سازمان آرامستان‌ها فراهم کرده است.

انتهای پیام/77001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول