اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

آغاز طرح جمع‌آوری معتادان پر خطر خراسان‌رضوی از 12 اسفند ماه

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: اجرای مرحله نخست طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان پر خطر استان از 12 اسفند ماه امسال آغاز می‌شود.

آغاز طرح جمع‌آوری معتادان پر خطر خراسان‌رضوی از 12 اسفند ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز با اشاره به بازدید وزیر کشور از قسمت‌های مختلف حاشیه شهر مشهد که همزمان با دور چهارم سفر هیئت دولت به استان صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان این بازدید، دستور ساماندهی این مناطق و جمع آوری معتادان پر خطر، اعم از مرد و زن و برخورد با خرده فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر از طرف وزیر کشور صادر شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی ادامه داد: در گام بعدی با برگزاری جلسات متعدد این شورا با حضور قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط کشوری و استانی، مقدمات طرح جامع ساماندهی و جمع‌آوری معتادان پر خطر از مناطق آلوده استان و به ویژه شهر مقدس مشهد تدوین و در نهایت با تصویب در شورای تامین استان، زمینه‌های لازم برای اجرای آن فراهم شد.

وی تاکید کرد: ضرورت‌های اجرای این طرح اراده و عزم جدی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای برخورد قاطع و هدفمند با باندهای توزیع مواد مخدر و ارتقای سطح امنیت عمومی و کاهش دسترسی به مواد مخدر در مناطق مشمول طرح و شناسایی، انتقال و ساماندهی افراد و خانواده‌های سالم از نقاط آلوده به سایر نقاط شهر است.

فروزان‌مهر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وظایف هر یک از دستگاه‌ها در ارتباط با اقدامات قبل، حین و پس از اجرای طرح گفت: استانداری، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سپاه امام رضا(ع)، فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی استان، ادارات کل اطلاعات، بهزیستی، زندان‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای استان و دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و فرمانداری مشهد از دستگاه‌های مجری طرح هستند.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: معتادان پس از جمع آوری از مناطق هدف طرح، به مراکز نگهداری و درمان منتقل و بعد از طی دوره درمان، به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

وی در این راستا از همکاری نزدیک تشکل‌های مردم نهاد، تمامی دستگاه‌ها، ادارات، ارگان‌ها و مراکزی که ستاد مبارزه با مواد مخدر استان را در فراهم کردن زمینه اجرای هر چه بهتر این طرح یاری نمودند، تقدیر کرد.

رئیس شورای تامین استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: امیدوارم با اجرای طرح جامع ساماندهی و جمع آوری معتادان پرخطر استان و مشهد، خدمات مناسبی در اختیار افراد آسیب‌دیده و به ویژه خانواده آنان قرار گرفته و محلات آلوده و حاشیه شهر مشهد از حیث این معضل، پاکسازی شود.

انتهای پیام/70003/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول