اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک عضو انجمن معتادان ناشناس مطرح کرد

پیام امید و وعده آزادی انجمن NA به معتادان

خبرگزاری فارس: یک عضو انجمن معتادان ناشناس(NA) که با تازگی اعتیاد را ترک کرده است، گفت: پیام ما به همه معتادین پیام امید و وعده ما وعده آزادی است.

پیام امید و وعده آزادی انجمن NA به معتادان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز نشست مبارزه با مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد با حال و هوای کاملا متفاوت برگزار شد.

در این نشست سه نفر از افرادی که حدود 20 سال معتاد بودند حضور یافتند و با تشریح برنامه‌های انجمن جهانی NA(انجمن معتادین ناشناس) خود را حامل پیام امید و وعده آزادی برای همه معتادان این استان خواندند.

محمدیان از اعضای این انجمن در سخنانی گفت: هیچ کس مانند یک معتاد نمی‌تواند معتاد دیگری را درک کند و از این رو به عنوان کسانی که 20 سال با اعتیاد انس گرفته بودیم و اینک از این آلودگی خانمان‌سوز پاک شدیم، می‌خواهیم تا در کنار دیگر مسئولان به افرادی که در این بلا گرفتار هستند کمک کنیم.

وی با بیان اینکه پیام ما به همه معتادین پیام امید و وعده ما وعده آزادی است، تصریح کرد: از اینکه امروز یک فرد مؤثر در جامعه هستم و از بند اعتیاد رهایی یافتم احساس خوشحالی می‌کنم و خدای خودم را شاکرم که امروز در جامعه افراد زیادی در کنارم زندگی می‌کنند و از آن لذت می‌بریم.

 

محمدیان یکی از مزایای فعالیت این انجمن را ترک واقعی اعتیاد خواند و افزود: خود من در دوران سیاه اعتیادم بارها ترک کردم ولی مجددا به این مواد افیونی پناه آوردم و به همین لحاظ برنامه‌های این انجمن به گونه‌ای است که فرد به طور کامل از محیط و انسان‌های آلوده فاصله می‌گیرد و برای همیشه با اعتیاد وداع می‌کند.

این عضو انجمن NA ادامه داد: اکنون اعضای پاک این انجمن بسیار زیاد بوده که با کمک مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی می‌توانیم اقدامات بسیار مؤثری را در راه رهایی افراد و خانواده‌ها از اعتیاد و پاک کردن افراد معتاد انجام دهیم.

* آموزش‌های ترک اعتیاد روی 99 درصد مردم مؤثر است

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با دفاع از حضور این انجمن به موضوع ترک اعتیاد گفت:‌ ایراد اصلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر ما، ضعف در اطلاع‌رسانی است که لازم است ادارات و مسئولان مرتبط از همه ظرفیت‌های رسانه‌ها استفاده کنند.

سید حسین صابری افزود: آموزش بیش از آنچه که تصور شود در جلوگیری از ابتلا به بیماری اعتیاد مؤثر است به طوری که اگر هر معلم حتی یک دقیقه به دانش‌آموزان خود در مورد اعتیاد و راه های پیشگیری و اثرات مخرب آن در اجتماع سخن بگویند شاهد بیمه شدن جامعه در برابر این بلای خانمان‌سوز خواهیم بود.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: 99 درصد مردم اگر آموزش‌های درست و به موقع در مورد آن‌ها داشته باشیم، می‌پذیرند و عمل می‌کنند ولی ما باید ابتدا این آموزش‌ها را از ادارات، نهادهای نظامی و امنیتی، کارخانه‌ها و شرکت‌ها آغاز کنیم و بعد آن را به متن جامعه ببریم.

انتهای پیام/82005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول