اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر زنجان عنوان کرد

بیکاری از دلایل گرایش به موادمخدر/ کاهش سن معتادان و افزایش عمر اعتیاد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان با تاکید بر مراقبت‌های ویژه از بهبودیافتگان موادمخدر گفت: عدم اشتغال از دلایل اصلی گرایش مجدد بهبودیافتگان به موادمخدر است.

بیکاری از دلایل گرایش به موادمخدر/ کاهش سن معتادان و افزایش عمر اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراض ضیایی ظهر امروز در دهمین جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر از سال 90 ابلاغ شده است، اظهار داشت: پی‌ریزی انجام شده در سال گذشته طی سال‌جاری تکمیل شده است.

*مشخص بودن وظایف ارگان‌ها

وی به مشخص شدن وظایف ارگان‌های دولتی در اجرای سند جامع پیشگیری از موادمخدر اشاره کرد و افزود: در جلسات بعدی وظایف دستگاه‌های اجرایی در این مورد ابلاغ می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به مسئولیت در نظر گرفته شده برای مدیران دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: این سند به صورت کشوری تهیه شده است.

وی با تاکید بر مراقبت‌های ویژه از بهبودیافتگان موادمخدر تصریح کرد: عدم اشتغال از دلایل اصلی گرایش مجدد بهبودیافتگان به موادمخدر است.

ضیایی با اشاره به مطالعات انجام شده در دو منطقه شهر زنجان تصریح کرد: مناطقی در شهرها وجود دارند که آسیب‌پذیرتر از مناطق دیگر هستند، بنابراین باید اقدامات فرهنگی خاصی در آن مناطق انجام شود.

وی بر لزوم حضور مدیران ارگان‌ها در جلسات شورای مبارزه با موادمخدر استان تصریح کرد: شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد مدیران تعریف می‌شود.

*کاهش سن اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به اقدامات فراوان انجام شده در استان زنجان برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد: این اقدامات خیلی خودش را نشان نداده است چراکه سن اعتیاد به موادمخدر کاهش و استفاده از مواد صنعتی گسترش یافته است.

مسئول فرهنگی شورای پیشگیری از موادمخدر استان زنجان در این جلسه گفت: کارهای فرهنگی سند جامع پیشگیری از اعتیاد دیر آغاز شده است.

*غیبت مدیران کل در جلسات

وی به غیبت مدیران ارگان‌های دولتی در جلسات شورای مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و افزود: مدیران، مبارزه با موادمخدر را باید در سرلوحه کار خود قرار دهند.

بیانلو اضافه کرد: در سند جامع پیشگیری از اعتیاد، 9 برنامه ملی و 53 پروژه مصوب و ابلاغ شده است.

وی از الزام ارگان‌ها برای تهیه گزارش و ابلاغ آنها خبر داد و افزود: در تهیه گزارش باید به بودجه هزینه شده در این مورد هم اشاره شود.

مسئول فرهنگی شورای پیشگیری از موادمخدر استان زنجان به عدم تامین بودجه برای اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد در ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: بخشی از اعتبارات باید توسط استانداران تهیه شود.

انتهای پیام/73004/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول