اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

پزشکان در درمان معتادان به پروتکل‌های ستاد مواد مخدر توجه کنند

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی بر توجه پزشکان مراکز ام.ام.تی به پروتکل‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در درمان معتادان تاکید کرد.

پزشکان در درمان معتادان به پروتکل‌های ستاد مواد مخدر توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در نشست باز آموزی مدیران فنی مراکز ام.ام.تی استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت درمان معتادان تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان لازم است تا پزشکان در چارچوب پروتکل‌ها عمل کرده و از اعمال نظرات شخصی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت پزشکان اکنون بخش زیادی از معتادان استان در حال ترک اعتیاد در مراکز مختلف هستند، گفت: درمان معتادان مهم‌ترین برنامه این شورا با حمایت‌های کمیته درمان بوده ‌که با قوت ادامه دارد.

مسئول دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین توسعه مراکز درمانی و کاهش آسیب مواد مخدر در سطح استان با هدف زیر پوشش قرار دادن معتادانی که تاکنون وارد چرخه درمانی نشده‌اند را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این شورا تا پایان سال برشمرد.

وی تاکید کرد: با تغییر رویکرد قانون مبارزه با مواد مخدر از جرم انگاری اعتیاد به رویکرد بیمار انگارانه معتادان، وظیفه سنگینی برای زیر پوشش قرار دادن معتادان و تأمین ظرفیت‌های قانونی برای آن ایجاد شد.

یزدان‌پناه از جوانان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین کانون هدف آسیب پذیر در برابر اعتیاد نام برد و گفت: بر همین اساس برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط این شورا در حال انجام است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی در قالب کتاب توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و همکاری آموزش و پرورش استان انجام شده است.

مسئول دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی برگزاری این برنامه‌ها را با هدف آشنایی گروه‌های هدف با مخاطرات این بلای خانمان‌سوز اعلام کرد.

انتهای پیام/63002/‌ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول