اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان خبر داد

درمان رایگان معتادان کارتن‌خواب در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: از طرف بهزیستی شهرستان و مشارکت کمپ‌ها، معتادان کارتن‌خواب شهرستان دشتستان به ‌صورت رایگان پذیرش و درمان می‌شوند.

درمان رایگان معتادان کارتن‌خواب در دشتستان

علیرضا هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: گسترش خدمات بهزیستی در جامعه یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد در شهرستان دشتستان است و در سال‌های اخیر رویکرد بسیار خوبی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان ادامه داد: در این شهرستان، اقدامات خوبی به‌ منظور خدمات بازپروری و ترک اعتیاد صورت گرفته و شاهد فعالیت سه مرکز بازپروری سرپایی، یک مرکز بستری بازپروری و یک کمپ بازتوانی در شهرستان دشتستان بوده‌ایم.

هوشیار خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز بازپروری در بخش سعدآباد توسط بهزیستی شهرستان دشتستان پیگیری شده و موافقت اصولی ایجاد مرکز بازپروری در بخش سعدآباد صادر شده است.

وی به وضعیت مرکز بازپروری آبپخش اشاره و تصریح کرد: در ارتباط با مرکز بازپروری آبپخش، روند اجرایی اولیه و مراحل مربوطه به استان طی شده است.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد مرکز بازپروری سرپایی در بخش شبانکاره از مسائلی است که اداره بهزیستی شهرستان دشتستان پیگیری‌های لازم در ارتباط با آن را انجام داده و مجوز آن نیز صادر شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان عنوان کرد: بیشتر مراجعان به ‌صورت خودمعرف به مراکز بازپروری مراجعه می‌کنند و براساس آمارها و گزارش‌های ارسالی مراکز به بهزیستی شهرستان در 9 ماهه سال جاری، شاهد 180 مورد درمان شده در مراکز میلاد (‌آب‌درمانی) بودیم.

هوشیار ابراز داشت: براساس مستندات، کمپ‌های بالای 60 درصد پیشرفت در شهرستان دشتستان وجود داشته و پس از بهبود با آزمایشات مستمر و ماهیانه از وضعیت این کمپ‌های آگاهی پیدا می‌کنیم.

وی به خدمات مشاوره‌درمانی برای بهبود یافتگان اشاره کرد و افزود: کارهای مشاوره‌درمانی و گروه‌درمانی از مسائلی است که در کمپ‌های بازپروری از آن استفاده می‌شود.

هوشیار اذعان داشت: در مراکز آب‌درمانی از هیچ نوع مواد دارویی به‌ جز تشخیص پزشک معالج و ارجاع به مراکز بیمارستانی استفاده نشده است.

 هزینه 280 هزار تومانی برای ترک اعتیاد

وی با بیان اینکه هزینه درمان هر نفر 280 هزار تومان است، یادآور شد: هزینه مربوط به هر نفر در مراکز بازپروری دو میلیون و 800 هزار ریال است که توسط افراد پرداخت می‌شود و در برخی موارد نیز شاهد پرداخت یارانه‌های درمانی براساس وضعیت و توانایی مالی مراجعان هستیم.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: از طرف بهزیستی شهرستان و مشارکت کمپ‌ها، معتادان کارتن‌خواب شهرستان دشتستان به ‌صورت رایگان پذیرش و درمان می‌شوند.

هوشیار اظهار داشت: پس از اینکه برنامه کمپ و برنامه درمانی صورت می‌گیرد، بسترهای NA ضرورتی برای ادامه دوران بهبود است.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام دوره بهبود، مهم‌ترین دغدغه رهایی‌یافتگان از دام اعتیاد، مسئله اشتغال است و همه مسئولان ذی‌صلاح و ذیربط باید به آن توجه داشته باشند.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان کفت: بهزیستی از محل اعتبارات خوداشتغالی در سه ماهه دوم تخصیص اعتبار هفت مورد از 34 مورد را به بهبود‌یافتگان از دام اعتیاد اختصاص داده است.

هوشیار به مبالغ وام پرداختی به رهایی‌یافتگان از دام اعتیاد اشاره کرد و افزود: مبالغ تسهیلات خوداشتغالی بین 80 تا 100 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول