اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سفیر ایران در یونسکو

کتاب«آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» رونمایی شد

خبرگزاری فارس: به همت محمدرضا مجیدی سفیر ایران در یونسکو کتاب«آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» در محل دانشگاه بیرجند رونمایی شد.

کتاب«آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» رونمایی شد

کتاب به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نماینده ایران در یونسکو ظهر امروز در مراسم رونمایی، نقد و بررسی کتاب«آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» نوشته"محمدرضا مجیدی" که در محل دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: حیات علوم اجتماعی کشور در گرو قانون اساسی است.

محمدرضا مجیدی تصریح کرد: در گفت‌و‌‌گو با دیپلمات فرانسه دریافتم که نگاهشان به قانون اساسی جمهوری اسلامی هنوز همان قانون اساسی دوران و زمان مشروطه است که این موضوع سبب این شد تا من کتاب «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» را بنویسم.

وی افزود: این کتاب به دو زبان فارسی و فرانسوی نوشته و تهیه شده و در مقدمه نسخه زبان فرانسوی این کتاب، چرایی جمهوری اسلامی ایران به طور روشن برای مخاطبان فرانسوی ‌زبان بیان شده است.

نماینده ایران در یونسکو با بیان اینکه کتب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حاصل 10 تا 12 سال تدریس من در دانشگاه‌های مختلف و دیدگاه‌های اساتید است، اضافه کرد: متن این کتاب بیشتر نیازهای اولیه مخاطبان را پاسخ داده و دانشگاه معارف آن را تایید کرده است.

مجیدی با اشاره به جامعیت و جامع بودن این کتاب ادامه داد: این کتاب شامل مسئله‌شناسی، پاسخ‌گویی به پرسش‌های نسل جوان با بیان علمی و مطالعه تطبیقی به صورت ریز به ریز است.

وی اذعان داشت: این کتاب مخاطب‌محور و ذات حقوق اساسی را مورد خطاب قرار نمی‌دهد بلکه در حقوق اساسی به مشترکات قانون اساسی پرداخته می‌شود و مردم‌سالاری، ولایت فقیه و مردم‌داری دینی ممیزی قانون اساسی جهموری اسلامی است.

نماینده ایران در یونسکو با بیان اینکه عدم وجود قانون سبب مشخص نبودن حقوق و تکالیف می‌شود، گفت: در بحث انرژی هسته‌ای باید به قانون اساسی توجه کرد که حقوق و تکالیف را مشخص کرده است.

مجیدی عنوان کرد: نظام‌سازی در کشوری وابسته به فرهنگ و اقلیم آن کشور است.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند در جلسه افزود: تمامی قوانین عادی و پایین دستی به قانون اساسی بر می‌گردد.

حسین فرزانه‌پور با اشاره به نقاط ضعف این کتاب اظهار کرد: بهتر بود این کتاب با عنوان حقوق اساسی می‌بود که دانشجویان رشته‌های حقوق می‌توانستند از آن بهره‌وری داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این کتاب 221 منبع فارسی و 104 منبع لاتین دارد اما هیچ پاورقی از منابع لاتین وجود ندارد.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند، احاطه کامل نویسنده بر مطالب، رعایت اصول و فصول قانون اساسی، روان بودن مطالب برای دانشجویان، ارائه مطالب لازم و کاربردی بودن آن با توجه به فرا رسیدن زمان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را از مهم‌ترین نقاط قوت کتاب «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» دانست.

در ادامه این جلسه سه تن از اساتید حقوق و علوم سیاسی دانشگاه بیرجند به نقد و بررسی برخی از نکات و نوشته‌های موجود در کتاب «آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» پرداختند.

انتهای پیام/2248/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول