اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دائمی ایران در یونسکو خبر داد:

منجم بیرجندی ثبت مشاهیر جهانی شد/ برگزاری نکوداشت عبدالعلی بیرجندی

خبرگزاری فارس: نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو از ثبت جهانی منجم عبدالعلی بیرجندی خبر داد و گفت: مراسم نکوداشت علامه عبدالعلی بیرجندی در سال 91 و 92 در خراسان جنوبی و سازمان یونسکو با همکاری یونسکو برگزار می‌شود.

منجم بیرجندی ثبت مشاهیر جهانی شد/ برگزاری نکوداشت عبدالعلی بیرجندی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مجیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت علامه عبدالعلی بیرجندی در سال 91 و 92 اظهار داشت: این مراسم نکوداشت پانصدمین سال حیات فعال و دستاوردهای علامه عبدالعلی بیرجندی با همکاری یونسکو و نهادهای فرهنگی در خراسان جنوبی در سال‌های 2012 و 2013 در خراسان جنوبی و سازمان یونسکو برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولان و مقامات استانی و نهادهای فرهنگی باید برنامه‌ریزی مناسبی را برای معرفی و برگزاری مراسم نکوداشت این شخصیت ارائه دهند، ادامه داد: ستاد برگزاری نکوداشت علامه عبدالعلی بیرجندی باید در استان با حضور مقامات ارشد استانی تشکیل شود.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو ادامه داد: از بین چهار نفر از مشاهیر ایرانی که در فهرست یونسکو ثبت شده است منجم عبدالعلی بیرجندی از خراسان جنوبی در این فهرست به ثبت رسیده است.
مجیدی افزود: در فهرست میراث جهانی در سال جاری علاوه بر علامه بیرجندی هزار و صدمین سال تدوین کتاب الاعلاء نفسیه در جغرافیا از ابن رسته، هزاره قانون ابن سینا و هزاره فعال ابوسعید ابوالخیر نیز ثبت شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی چهار فهرست میراث جهانی، میراث معنوی، میراث مکتوب و فهرست مشاهیر در سازمان یونسکو وجود دارد، افزود: در فهرست میراث معنوی یونسکو تاکنون 9 اثر از جمله نوروز، تعزیه، ورزش‌های باستانی، موسیقی مقامی، بافت سنتی فرش فارس و نقالی به ثبت رسیده است.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو افزود: در حوزه فهرست مکتوب در هفته‌های گذشته کتاب خمسه نظامی گنجوی و کتاب المسالک در نجوم از ابوریحان بیرونی در این فهرست به ثبت رسیده است.
وی گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و نهادهای فرهنگی در استان باید در زمینه نکوداشت این منجم 0فعال عمل کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول