اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسوی: ثبت جهانی دانش ساخت لنج ایرانی در یونسکو

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دانش سنتی ساخت لنج دریانوردی ایرانی در خلیج فارس در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسید.

موسوی: ثبت جهانی دانش ساخت لنج ایرانی در یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سید حسن موسوی عصر امروز در همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: لوح این دانش هفته گذشته به ایران رسیده و امروز نیز از آن رونمایی می‌کنیم.

وی افزود: خلیج فارس همیشه ایرانی بوده و خواهد بود و در این مورد با کسی بحثی نداریم چرا که بیش از 5 هزار سال سند معتبر در ارتباط با خلیج فارس در اختیار داریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خاطر نشان کرد: جمع قدمت کشورهای استعمار پیر و شیطان بزرگ و مدعیان حاشیه خلیج فارس به قدمت بندر سیراف در استان بوشهر نمی‌رسد.

موسوی گفت: خلیج فارس همچون خورشید در تارک تاریخ بشریت می‌درخشد و اگر کسی در مورد آن اعتراضی می‌کند همچون کسی است که از روی زمین بر خورشید خاک می‌پاشد.

وی اضافه کرد: ملت ایران برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره آماده بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: برای مقابله با انگلیس و آمریکا همان مردم دلاور و ایثارگر دلوار کافی است تا آنان را شکست دهند.

موسوی اضافه کرد: امروز خلیج فارس قلمرو نیروهای قدرتمند دریایی، سپاهی و ارتشی است و به احدی اجازه تعدی به خلیج فارس را نخواهند داد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول