اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه خبر داد

ارومیه در لیست 1000 شهر جهان قرار می‌گیرد / راه‌اندازی بنیاد ارومیه‌شناسی

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه از راه‌اندازی بنیاد ارومیه‌شناسی در ارومیه خبر داد و گفت: ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایران در فهرست یکی از طرح‌های یونسکو مبنی بر ثبت جهانی قرار می‌گیرد و در لیست هزار شهر جهان ثبت می‌شود.

ارومیه در لیست 1000 شهر جهان قرار می‌گیرد / راه‌اندازی بنیاد ارومیه‌شناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد شریف‌نژاد در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ارومیه شهر ایرانی در تهران اظهار داشت: ایجاد نگاه کاربردی و راه‌اندازی بنیاد ارومیه‌شناسی در ارومیه و ایجاد جریان تحقیقی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف برای شهر ارومیه از جمله اهداف مهم برگزاری همایش ارومیه شهر ایرانی است.

وی افزود: ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایران در فهرست یکی از طرح‌های یونسکو مبنی بر ثبت جهانی قرار می‌گیرد و در لیست هزار شهر جهان ثبت می‌شود.

شریف‌نژاد اضافه کرد: 72 مقاله برای حضور در همایش ارومیه شهر ایرانی ارسال شده که از این تعداد 56 مقاله برای ارائه در همایش ارومیه شهر ایرانی انتخاب شده است.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه موضوع‌هایی چون معماری، هنر، شعر و ادب، موسیقی، فرهنگ و تاریخ، شهرسازی، مسائل معاصر، تاریخ انقلاب اسلامی در منطقه و حضور ارومیه در دفاع مقدس در قالب هم‌اندیشی ارومیه معرفی می‌شوند، تصریح کرد: سه نمایشگاه جنبی همزمان با افتتاحیه این همایش در فرهنگسرای تهران برپا شد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شریف‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: شش عنوان کتاب شامل کتاب پرویز عقلمند با عنوان مشاهیر علمی و فرهنگی آذربایجان‌غربی، کتاب رحیم نیک‌بخت با عنوان تحولات غرب آذربایجان، کتاب داوود قاسم‌پور با عنوان ارومیه در مشروطیت، نشریه سفر در 40 صفحه در مورد مصاحبه با مفاخر شهر ارومیه تهیه و چاپ شده است.

فرماندار ارومیه از آماده‌سازی برای ارائه 22 نسخه از روزنامه فریاد ارومیه که 106 سال پیش در این شهر منتشر می‌شد، در این همایش خبر داد و گفت:  عکس‌برداری از مناطق مختلف ارومیه، کتاب مسکن و شهرسازی با عنوان سیمای شهر در مورد هویت تاریخی شهر ارومیه و بحث کتاب‌شناسی آذربایجان به ویژه ارومیه به وسیله نسخه‌شناس آذربایجان هاشمیان در شش هزار فیشٰ از دیگر کتاب‌های چاپ شده برای توزیع در این همایش است.

به گفته شریف‌نژاد، فیلم مستند معرفی شهر ارومیه، شهر تاریخی، مذهبی و فرهنگی که از 15 اردیبهشت‌ماه تبلیغات رسانه‌ای آن آغاز شد و برای آگاهی عموم در سطح شهر اطلاع‌رسانی می‌شود، نیز تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: آشنایی نسل جدید با داشته‌های فرهنگی، تاریخی و هنری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و این همایش می‌تواند زمینه آشنایی با شاخصه‌های فرهنگی، تاریخی، هنری و اجتماعی و مذهبی شهر ارومیه را برای شهروندان فراهم کند.

همایش ارومیه شهر ایرانی در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول در شهریورماه سال جاری در محل تالار فرهنگستان تهران و بخش دوم آن نیز 17 مهرماه در ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول