اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاسخ سفیر ایران در یونسکو به برخی از شایعات

حکم سفارتم توسط متکی صادر شد/ اسناد مقابله‌ام با جریان‌های منحرف موجود است

خبرگزاری فارس: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در پاسخ به برخی شایعات تخریبی در بیرجند علیه خود گفت: در دوران فتنه یکی از افتخاراتم این است که به عنوان معاون سیاسی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها به مقابله با جریان‌های منحرف پرداختم.

حکم سفارتم توسط متکی صادر شد/ اسناد مقابله‌ام با جریان‌های منحرف موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در روزهای اخیر در برخی از سایت‌های خبری خراسان‌جنوبی ابهاماتی در مورد نحوه صدور حکم سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو مطرح شده است.

برای تنویر افکار عمومی از محمدرضا مجیدی سفیر و نماینده دائم کشورمان در این سازمان پرسیدیم تا در این زمینه توضیحاتی را ارائه دهد.

مجیدی گفت: الحمدالله عموم مردم ما نسبت به این مسائل آگاه و روشن هستند، مردمی که با انقلاب کبیر اسلامی خود در پرتو نور ولایت امواج بیداری اسلامی را در منطقه و  جهان به پا کردند بیدارتر و هوشیارتر از آن هستند که تحت تأثیر قرار گیرند و بر این اساس تصمیم به پاسخگوئی نداشتم، ولی حسب وظیفه چند جمله‌ای را عرض می‌کنم.

وی تأکید کرد: طبق قانون، سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای حضور در عرصه انتخابات نیازمند استعفاء از مسئولیت خود نیستند.

*بنده خود را سرباز کوچک نظام می‌دانم

سفیر و نماینده دائم کشورمان در یونسکو با بیان اینکه بنده خود را سرباز کوچک نظام و قطره‌ای از اقیانوس بزرگ ملت مسلمان ایران می‌دانم، گفت: وظیفه دارم از حیثیت این جایگاه رفیع و خطیری که به برکت نظام اسلامی و خون شهدا در آن منصوب شده‌ام پاسداری و حراست کنم.

مجیدی یادآور شد: اطلاع از اینکه حکم یک سفیر چگونه صادر می‌شود کار سختی نیست و با یک تماس تلفنی می‌توان از مقامات مسئول کسب اطلاع کرد، معمولاً حکم سفیر توسط وزیر خارجه صادر و به تأیید رئیس ‌جمهور می‌رسد.

* حکم سفیر ایران در یونسکو از سوی وزارت امور خارجه صادر می‌شود

سفیر و نماینده دائم کشورمان در یونسکو گفت: در مورد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو از آنجایی که یکی از چهره‌های فرهنگی و از اساتید دانشگاه در این جایگاه قرار می‌گیرد، سفیر با نظر دو وزارتخانه علوم و تحقیقات و فناوری و امور خارجه انتخاب می‌شود، لذا در سال 1385 ابتدا از سوی دکتر زاهدی وزیر وقت علوم پیشنهاد مطرح و به وزارت خارجه معرفی و منوچهر متکی وزیر وقت امور خارجه حکم بنده را صادر کردند و هر آنچه غیر از این مطرح شود کذب محض است.

مجیدی اضافه کرد: برخی مدعیان ولایی بودن باید بدانند که بی‌توجهی به منافع عالیه نظام و انقلاب و ابهام‌آفرینی تبعات منفی برای کشور به همراه دارد که باید مقامات مسئول نسبت به رصد آن و پیشگیری لازم و برخورد قانونی اقدام کنند.

وی افزود: البته اگر خدای ناکرده فضای عمومی ناسالم شود به انواع شایعات متوسل خواهند شد که همشهریان عزیز با هوشیاری می‌توانند از آن جلوگیری کنند و با دیدار حضوری و یا یک تماس تلفنی ابهام را روشن کنند و افرادی که با غرض و انگیزه خاص به این‌گونه شایعات دست می‌زنند تکلیف آنان روشن است ولی خواص و نخبگان اعم از علماء و فرهنگیان و دانشگاهیان وظیفه سنگین تنویر افکار عمومی را دارند و سکوت آنان قابل توجیه نیست و خدای ناکرده نباید دین و آخرت خود را برای دنیای ناچیز دیگران فروخت.

* پاسخ سفیر ایران در یونسکو در زمینه ارتباط با جریان انحرافی

سفیر و نماینده دائم کشورمان در یونسکو در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا در این مقطع زمانی مباحثی چون ارتباط جنابعالی با جریان انحرافی مطرح می‌شود، گفت: بنده نیز تعجب می‌کنم بعد از سال‌ها که در مسئولیت‌های خطیر این نظام به خدمت مشغول بوده‌ام چرا این مباحث این روزها مطرح می‌شود.

مجیدی با بیان اینکه در نظام اسلامی نگاه به قدرت با جوامع غربی فرق می‌کند و نباید با شیوه‌های غیر اخلاقی غربی از هر ابزاری برای رسیدن به قدرت استفاده کرد، افزود: غربی‌ها کار خود را با جنگ روانی و تخریب دیگران و با شایعه آغاز می‌کنند، اما ما می‌خواهیم به تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مجلسی در طراز انقلاب اسلامی تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: اگر در مرحله شکل‌گیری این نهاد گران‌سنگ و تعیین ‌کننده که امام آن را در رأس همه امور می‌دانستند اخلاق و ارزش‌های اسلامی را رعایت نکنیم چگونه می‌خواهیم مجلسی در طراز انقلاب اسلامی شکل دهیم که بتواند پاسدار خون شهدا و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

* شایعه‌سازان چه پاسخی در مقابل خدا و خلق خدا خواهند داشت

سفیر و نماینده دائم کشورمان در یونسکو اضافه کرد: اینکه برای اهداف پست دنیایی و اغراض سیاسی براساس شایعات صد درصد کذب و بی‌اساس چهره نماینده فرهنگی نظام که در واقع نماینده 75 میلیون مردم ایران اسلامی است را مخدوش کنند و او را منسوب و وابسته به منحرفین قلمداد کنند چه پاسخی در مقابل خدا و خلق خدا خواهند داشت.

مجیدی تأکید کرد: سابقه حقیر در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی کاملاً روشن است و مهم‌ترین افتخارم سربازی ولایت مطلقه فقیه بوده است و در سال‌های فتنه و در زمانی که بسیاری از چهره‌های با سابقه سیاسی و انقلابی مقهور فضای مسموم حاکم شده بودند و در مقابل هجمه به ارزش‌ها و در رأس آن جایگاه منیع و رفیع ولایت سکوت و یا همراهی را پیشه کرده بودند افتخار داشتم به عنوان سرباز کوچک ولایت در سنگر دانشگاه و به عنوان معاون سیاسی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها به مقابله با جریان‌های منحرف بپردازم.

* تمام سرمایه حیات سیاسی و اجتماعی خود را تبعیت محض از ولایت می‌دانم

وی افزود: تمام سرمایه حیات سیاسی و اجتماعی خود را تبعیت محض از ولایت می‌دانم و هیچ منصب و پست سیاسی را با این سرمایه ارزشمند معاوضه نمی‌کنم، چرا که تنها راه سعادت و عاقبت به خیری را در این مسیر می‌دانم.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در یونسکو گفت: ولایت مطلقه فقیه اعتقاد راسخی است که سال‌ها به عنوان معلم علوم سیاسی با قدرت و استدلال از آن در مجامع دانشگاهی و بین‌المللی دفاع کرده‌ام.

مجیدی افزود: کسانی که بدون دلیل و با اهداف پست دنیایی با طرح شایعات واهی تمام سرمایه یک مؤمن را که همانا آبروی او است را به آتش می‌کشند دنبال چه چیزی می‌توانند باشند؟ و آیا امکان جبران این ظلم فاحش وجود خواهد داشت؟ افرادی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند باید برای ادعای خود دلیل ارائه کنند و بنده آماده‌ام در هر جمعی به آن پاسخ دهم.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول