اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دائم ایران در سازمان یونسکو خبر داد:

مسجد جامع اصفهان و گنبدکاووس در لیست ثبت جهانی

خبرگزاری فارس: نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو از قرار گرفتن مسجد جامع اصفهان و گنبد کاووس گلستان در لیست ثبت جهانی یونسکو خبر داد.

مسجد جامع اصفهان و گنبدکاووس در لیست ثبت جهانی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مجیدی ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: هر دو سال یک بار برای برگزاری نکوداشت مشاهیر در یونسکو لیستی تهیه می‌شود که در سال جاری بیش از 20 اثر از ایران به یونسکو ارسال شده است که یک اثر از خراسان جنوبی در این لیست مورد پذیرش قرار گرفت که مسئولان استان باید در راستای هرچه بهتر برگزار شدن ستاد نکوداشت علامه عبدالعلی بیرجندی تلاش کنند.
مجیدی با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون به طور متوسط هر ساله یک یا دو اثر از ایران ثبت جهانی می‌شود، یادآور شد: تاکنون در حوزه میراث میراث معنوی سه اثر، مشاهیر بیش از 115 اثر و مکتوب چهار اثر از ایران به ثبت جهانی رسیده است.
 
*امروز درآمد حوزه توریسم به یک تریلیون دلار رسیده است
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو  با بیان اینکه یونسکو یک تریبون فرهنگی است، اظهار داشت: امروزه درآمد در حوزه گردشگری و توریستی به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است به نحوی که با قرار گرفتن یک اثر در لیست جهانی یک میلیون گردشگر را به سمت کشورها سوق می‌دهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حقانیت فلسطین برای جهانیان ثابت شده است، گفت: امروز موج افکار عمومی علیه آمریکا و اسرائیل است.
مجیدی تصریح کرد: امروز فلسطینیان برای حفظ بیت‌المقدس و بیت‌اللحم به تکاپو افتاده‌اند تا با ثبت جهانی آن از نابودی این میراث گرانقدر مسلمانان جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: طی ده روز گذشته 9 قطعنامه علیه اسرائیل برای نخستین بار در سازمان ملل علیه اسرائیل صادر شده است که این اقدام محصول جریان مقاومت فلسطین است.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو با اشاره به اینکه ما در حوزه معنوی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، گفت: مسئولان استان باید به حرکات خود در تهیه چند پرونده از میراث معنوی خراسان جنوبی شتاب ببخشند.
وی یادآور شد: الحاق فلسطین به یونسکو در حوزه بین‌الملل در سال جاری دستاورد مهمی بود که احقاق حقوق فلسطینیان را در پی دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول