اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در یونسکو:

ایران عدم تعهد واقعی را با شعار نه شرقی نه غربی مطرح کرد

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در یونسکو گفت: انقلاب اسلامی عدم تعهد واقعی را با شعار نه شرقی نه غربی مطرح کرد و هزینه‌های این استقلال را نیز در طول این 33 سال پرداخته است.

ایران عدم تعهد واقعی را با شعار نه شرقی نه غربی مطرح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مجیدی صبح امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جنگ امروز دنیا یک جنگ رسانه‌ای است، اظهار کرد: امروز رسانه‌ها حرف نخست دنیا را می‌زنند و لذا رسانه‌های داخلی باید یک گام جلوتر از رسانه‌های بیگانه در مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه حاضر باشند.

وی ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب اخلاق کمرنگ شده در حالی که دین و انقلاب ایران اسلامی برای اخلاق بود و خانه مطبوعات خراسان جنوبی باید نسبت به ترویج اخلاق رسانه‌ای و همچنین جامعه خبری حرفه‌ای بیشتر فعالیت کند.

سفیر دائم ایران در یونسکو با بیان اینکه تخصصی کردن جامعه خبری یکی از وظایف خانه مطبوعات استان است، گفت: ارتقای دانش و بصیرت خبری اصحاب رسانه باید در استان بیشتر توجه شود و خانه مطبوعات باید خود را مجهز به ابزار دانش کند.

مجیدی نوآوری در تولید خبر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: جامعه خبری باید با دادن اخبار دقیق و شفاف‌ مردم را امیدوار و همچنین مشکلات مردم را بازگو و حل کنند.

وی به آینده‌نگری جامعه خبری اشاره کرد و افزود: سیاست همیشه در فضای کشور وجود دارد، بنابراین جامعه خبری نباید مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را فدای هم کنند.

شفاف‌سازی یکی از وظایف مهم رسانه‌هاست

سفیر ایران در یونسکو یکی از وظایف مهم رسانه‌ها را شفاف‌‌سازی دانست و گفت: رسانه‌ها باید با شفاف‌سازی خود در اخبار، همه شایعاتی که توسط دشمنان دامن زده می‌شود را خنثی کنند.

مجیدی ادامه داد: خانه مطبوعات استان فعالیت خود را باید بیشتر کرده و برگزاری نشست‌های تخصصی در ارتباط با شعار سال و موضوعات مختلف روز و برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران را باید در اولویت کاری خود قرار دهند.

حواشی مراسم بزرگداشت عبدالعلی بیرجندی از خود مراسم پررنگ‌تر بود

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در پوشش اخبار بزرگداشت عبدالعلی بیرجندی در یونسکو بسیار کم کار کرده‌اند، گفت: حواشی مراسم بزرگداشت عبدالعلی بیرجندی از خود مراسم که در یونسکو برگزار شد پررنگ‌تر بود.

سفیر ایران در یونسکو به شایعات و ابهامات در ارتباط با هزینه‌های برگزاری مراسم بزرگداشت عبدالعلی بیرجندی در یونسکو اشاره کرد و افزود: برخی از افراد از اینکه میراث و مشاهیر ایران به نام کشورهای دیگر به ثبت می‌رسد گله کرده و از طرفی برخی در ارتباط با هزینه‌هایی که در جهانی شدن این ارزش‌ها شده شایعه‌پراکنی می‌کنند.

مجیدی ادامه داد: رسانه‌های استان باید نسبت به برگزاری این مراسم در یونسکو و همچنین نفس کار جلوی شایعه‌ها را گرفته و به مردم آگاهی بدهند.

وی با بیان اینکه اصل مراسم بزرگداشت عبدالعلی بیرجندی در یونسکو مغفول مانده است، گفت: در سفر مسئولان استانی به فرانسه برای برگزاری مراسم بزرگداشت عبدالعلی بیرجندی اقدامات و پیگیری‌های زیادی انجام گرفت ولی برخی از رسانه‌ها بیشتر به حواشی دامن زدند.

سفیر ایران در یونسکو در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا مسئولان از شفاف‌سازی برخی از مسائل طفره رفته و رسانه‌ را محکوم می‌کنند، افزود: امید است به مسئولان استانی خداوند سعه صدر عنایت فرماید ولی رسانه‌ها هم صبر خود را بالا ببرند.

 

ایران نماد عدم تعهد در عرصه بین‌المللی است

مجیدی به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اشاره کرد و گفت: ایران نماد عدم تعهد در عرصه‌های بین‌المللی است و میزبانی ایران در شانزدهمین اجلاس جنبش سران عدم تعهد فرصت بسیار خوبی است که باید از آن استفاده کرد

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی عدم تعهد واقعی را با شعار نه شرقی نه غربی مطرح کرد و هزینه‌های این استقلال را نیز در طول این 33 سال پرداخته است.

سفیر ایران در یونسکو با اشاره به اینکه ایران همواره استقلال خود را در روابط اجتماعی حفظ می‌کند، گفت: حضور کشورهای چین و روسیه در این اجلاس بسیار با اهمیت است زیرا این دو کشور مربوط به گروه 77 هستند.            

مجیدی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این خبر که در آینده نزدیک قرار است یکی از پست‌های مهم استانی به شما داده شود صحت دارد، گفت: مجیدی نماینده ایران در یونسکو است و باقی می‌ماند و این خبر صحت ندارد.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول