اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در یونسکو خبر داد

رقابت کشورها برای ثبت مشاهیر در یونسکو

خبرگزاری فارس: نماینده و سفیر دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو گفت: در حال حاضر تمام کشورها به دنبال ثبت آثار جهانی در یونسکو بوده و از این حیث هویت کشورشان را تایید می‌کنند.

رقابت کشورها برای ثبت مشاهیر در یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مجیدی عصر امروز در جمع شرکت‌کنندگان در مراسم نکوداشت پانصدمین سالگرد تولد علامه نظام‌الدین عبدالعلی بیرجندی در سالن علامه فرزان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از میان صدها نام و اندیشمند این خطه فرهنگی همچون ملا بلال شاخنی، حسامی بارز، نورالدین محمد بیرجندی، زین العابدین درخشی، محمد باقر آیتی، هادی هادوی، سید علامه فرزان و محمد مشکات نام عبدالعلی بیرجندی بر تارک فرهنگ بشری و آثار جهانی می‌درخشد.

نماینده و سفیر دائم ایران در یونسکو با اشاره به اینکه امروز با برگزاری مراسم نکوداشت عبدالعلی بیرجندی و ثبت جهانی شدن باغ موزه اکبریه بیرجند، خراسان‌جنوبی در سطح بین‌المللی نیز شناخته شده است، افزود: مسئولان اجرایی باید به منظور ماندگار ساختن مشاهیر و مفاخر استان در سطح بین‌المللی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مجیدی با بیان اینکه این نکوداشت می‌تواند ظرفیت‌های این خطه فرهنگی را برجسته کند، ادامه داد: اگر امروز در سازمان جهانی یونسکو چهار اثر علمی و دو اندیشمند ایرانی در فهرست نکوداشت‌های این سازمان به ثبت می‌رسد تنها جزئی از فرهنگ خطه عظیم ایران اسلامی است.

* رقابت کشورها برای ثبت مشاهیرشان در یونسکو

سفیر ایران در یونسکو با بیان اینکه امروز مطرح کردن سرمایه‌های کشورها در عرصه بین‌الملل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در حال حاضر تمام کشورها به دنبال ثبت آثار جهانی بوده و از این حیث هویت کشورشان را تایید می‌کنند.

وی با بیان اینکه نکوداشت عبدالعلی بیرجندی و ثبت باغ اکبریه در فهرست آثار جهانی، خراسان‌جنوبی را در یونسکو و عرصه جهانی شناسانده است، اذعان داشت: نکوداشت‌ها و همایشات فرصتی برای کشور است که استان‌ها سرمایه‌های خود را در عرصه ملی و جهانی معرفی کنند.

*ثبت آثار جهانی توسعه اقتصادی و پایدار را دنبال دارد

مجیدی با اشاره به اینکه ثبت آثار جهانی در حوزه اقتصادی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: جهانی شدن آثار در استان‌های محروم و دور افتاده از جمله خراسان‌جنوبی توسعه پایدار و اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

وی افتخار ایران را در داشتن سرمایه‌های فرهنگی دانست و یادآور شد: این کشور در تاریخ خود صادرات منابع انسانی و دانش داشته است که باید از این فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول