اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خبر داد

آموزش پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان قزوینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از اجرای طرح آموزشی مطلع مهر به منظور آموزش پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان قزوینی خبر داد.

آموزش پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره بیگم‌سیدی امروز در آخرین کارگروه بانوان و خانواده استان قزوین در سال جاری که در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این طرح ویژه برای آن دسته از کارمندان دولت که پنج سال نخست زندگی مشترک خود را می‌گذرانند، به اجرا در می‌آید و در آن استادان در سه حوزه روان‌شناسی، سلامت جنسی و احکام دینی به آموزش حاضران می‌پردازند.

سیدی با بیان اینکه زوج‌هایی که دست کم یکی از آن‌ها کارمند دولت باشند می‌توانند با همسران خود در این دوره شرکت کنند، ادامه داد: زمان اجرای این طرح سال آینده است و در پایان سال از طریق انجام اقدامات پایشی، میزان اثرگذاری آن بر زندگی زوج‌ها و کاهش طلاق زوج‌های شرکت‌ کننده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دامنه اجرای این طرح به تدریج به پادگان‌ها، کارخانه‌ها، نهادهای کارگری و سایر بخش‌های مورد نیاز گسترش می‌یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین همچنین به ارتقای مدت آموزش پیش از ازدواج زوج‌های جوان از دو ساعت به هشت ساعت اشاره و بیان کرد: در این اقدام که به صورت آزمایشی و با مجوز استانی در یکی از شهرستان‌ها اجرایی می‌شود، علاوه بر آموزش‌های کنونی، سبک زندگی و روش‌های تحکیم بنیان خانواده به زوج‌های جوان آموزش داده می‌شود.

سیدی عنوان کرد: در مدت حضور دختران زیر 18 سال در زندان باید نحوه نگه‌داری آنان شرایط مطلوبی داشته باشد و روش‌های آموزشی تحکیم خانواده، آموزه‌های دینی و سبک زندگی با توجه به سطح‌بندی زندانیان برای آنان به اجرا درآید.

وی همچنین ضمن تأکید بر لزوم ممنوعیت ارتباط دختران با زنان در زندان، نگاه تربیتی حاکم بر مجموعه زندان زنان قزوین را امیدوار کننده توصیف کرد.

انتهای پیام/770011/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول