اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام راشد یزدی:

ازدواج امنیت اجتماعی و عفاف را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: ازدواج مهم‌ترین مسئله در زندگی است و امنیت اجتماعی و عفاف را به دنبال دارد.

ازدواج امنیت اجتماعی و عفاف را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام راشد یزدی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ شیوه‌های همسرداری در مصلای امام خامنه‌ای این شهرستان با تأکید بر پیاده کردن روش علوی و فاطمی در زندگی اظهار داشت: قانون زوجیت در عالم، عام است.

وی با بیان اینکه همه چیز را خداوند زوج آفریده است، افزود: این امر از درون اتم آغاز شده و به اجرام درشت فلک ختم می‌شود و زن و مرد هم شامل قانون زوجیت شده و با ازدواج کامل می‌شوند.

راشد یزدی مسئله ازدواج را مهم‌ترین مسئله در زندگی دانست و بیان داشت: اگر ازدواج انجام نشود، نظم زندگی به هم می‌خورد و سهل‌انگاری در امر زندگی و فرزندان امری زشت و خلاف اخلاق است.

وی با بیان اینکه ازدواج امنیت اجتماعی و عفاف را به دنبال دارد و مسئولان یک شهر موظف هستند با برنامه‌های فرهنگی جوانان را با مسائل ازدواج آشنا کنند، عنوان کرد: تسهیل در امر ازدواج در اسلام سفارش شده است.

راشد یزدی با اشاره به اینکه یکی از امور خیر وقف خانه‌هایی برای ازدواج جوانان است، گفت: از حرکاتی که موجب کندی در امر ازدواج می‌شود، باید پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: ضرب، شتم و ترس سه کاری است که باید در زندگی مشترک از آن پرهیز کرد، زیرا این مثلث خانه را به آتش می‌زند.

راشد یزدی گفت: همچنین پنج چیز اگر در زندگی باشد، موجب محکم شدن پایه‌های زندگی می‌شود که شامل عشق و علاقه به همسر و فرزندان، اعتماد و اطمینان اعضاء به یکدیگر، احترام متقابل به ویژه احترام همسران جلوی فرزندان، گذشت و فداکاری و انصاف است.

انتهای پیام/80016/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول