اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کردستان:

بیشتر ازدواج‌هایی که با نگاه خیابانی صورت می‌گیرد به طلاق می‌انجامد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: بیشترین ازدواج‌های منجر به طلاق با نگاه خیابانی اتفاق می‌افتد.

بیشتر ازدواج‌هایی که با نگاه خیابانی صورت می‌گیرد به طلاق می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عبدالله خسروی‌زاده دوشنبه شب در سومین کارگروه بانوان و خانواده که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به دستور کار نخست جلسه با عنوان اجرای طرح ملی مطلع مهر در استان، اظهار کرد: دوره آموزشی مطلع مهر به صورت ازمایشی در 8 استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران، تهران، البرز، اصفهان و خراسان رضوی در قالب 38 ساعت دوره آموزشی برای شاغلین دولت با صدور گواهی ضمن خدمت برگزار شد.

وی افزود: احکام ازدواج، نگاه خواستگاری، نگاه خیابانی، گفتگوی ازدواج، استخاره برای ازدواج و دوران نامزدی، طلا برای مردان و ازدواج اجباری و تعیین مهریه از مسایل مورد بحث در اجرای طرح ملی مطلع مهر است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان بیان کرد: متاسفانه بیشترین ازدواج‌های منجر به طلاق با نگاه خیابانی و نگاه خواستگاری اتفاق می‌افتد.

خسروی‌زاده، عدم شناخت زوجین از یکدیگر را از دیگر عوامل موثر در شکل‌گیری طلاق دانست و اضافه کرد: در انتخاب همسر شناسایی اولیه طرفین بسیار مهم است و در این راستا باید افراد واجد شرایط که زندگی مشترک آنها از یک تا 5 سال می‌گذرد در این دوره‌های آموزشی طرح ملی مطلع مهر شرکت کنند.

5 درصد طلاق‌های عاطفی در 55 سالگی روی می‌دهد

مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به اینکه 5 درصد طلاق‌های عاطفی در سنین 50 تا 55 سالگی زوجین روی می‌دهد، اظهار کرد: این طلاق‌ها در نتیجه اختلاف‌های اولیه زندگی و دامن گرفتن آنها تا پایان دوران زندگی مشترک است و در چنین خانواده‌های سست و بی‌پایه مهر و محبت به تدریج از بین رفته و به طلاق‌های پنهانی منجر شده است.

خسروی‌زاده به آمار واقعه ازدواج در استان در طول 11 ماهه امسال اشاره کرد و یادآور شد: در مدت یاد شده 18 هزار و 454 فقره ازدواج در استان صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 19 هزار و 648 مورد بوده، 6 درصد کاهش داشته است.

وی از افزایش 8 درصدی میزان طلاق در استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: در همین مدت 3 هزار و 210 مورد طلاق در استان صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 2 هزار و 954 مورد بوده، 8 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: افزایش نرخ طلاق در شهرهای استان طبق آمار بیشتر از روستا‌ها است به طوری که شهرستان سنندج بیشترین آمار طلاق و شهرستان سروآباد کمترین رشد طلاق در استان را داشته‌اند.

خسروی‌زاده در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی مطلع مهر در کاهش میزان طلاق و آسیب‌های ناشی از آن و افزایش واقعه ازدواج در بین زوج‌های جوان و آشنایی آنها از طرفین مؤثر دانست.

انتهای پیام/79005/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول